2011-09-24 | 16:30:33

Kapitel 33 - Tomorrow

Äntligen är jag färdig! Lite längre kapitel den här gången också.. jag ska försöka att göra ett kapitel så snabbt som möjligt! Jag vet inte hur många av er som läser min andra novell här, hur som helst så hade jag tänkt uppdatera den före den här! Det kapitlet är nog snart färdigt det med, så jag ska snart börja skriva kapitel 34.

Tidigare: “Oh my god!” sa en av tjejerna som kom från scenen och började säga något på italienska, “Harry Styles just sang to me!”
sa hon sedan på engelska.
Hon gick fram till mig, Mimmi och Amanda.
“And Liam talked about you!” sa hon till mig.
Jag log mot henne.
“It was so cute”, sa hon glatt, “You’re so cute together”
“Thank you”, sa jag och log mot henne

När konserten var slut och killarna tagit kort och skrivit autografer med backstage-fansen, så bestämde jag och Liam oss för att gå ut och äta någonstans. Vi hamnade tillslut på en liten mysig restaurang. När vi ätit färdigt så bestämde vi oss för att gå till en park som Liam hade sett tidigare. Det var rätt varmt ute, även om det var kväll. Vi var ju trotsallt i Italien. Vi satte oss på en varsin gunga och kollade ut över staden.

“It’s such a beautiful night”, sa jag medan jag kollade upp på den stjärnklara himlen.
“Yeah, it really is”, sa Liam.
Jag kollade på honom och log.
“When are we leaving Rome?” undrade jag
“Tomorrow, I thought you knew that”, svarade han
“I was just making sure”, sa jag, “Where are we going?”
“Bukarest”, svarade Liam
“Bukarest, where’s that?” frågade jag
“Romania”, sa Liam, “But we want be there for that long, only like two days. We’ll have the concert the first day we’re there and the next day we’ll be going to Ukraine”
“Oh, why is that?”
“I don’t know”, han ryckte på axlarna, “I don’t think we will be in Ukraine that long either”
Jag nickade. Jag orkade inte fråga, för jag visste att han ändå inte kunde svara. Killarna bestämde inte så jättemycket egentligen, inte vad det gällde datum och liknande iallafall. Vi satt kvar ett tag och pratade om vad som hänt när vi varit ovänner. Efter ungefär en halvtimme kom det fram en tjej med brunt hår, jag kände igen henne men kom inte riktigt ihåg vem hon var.
“Hi, you’re Becky, right?” undrade hon
“Yeah, I am”, svarade jag, “Who are you?”
“I’m Emma, remember? We bowled together”, förklarade hon
“Oh, right! Hi!” sa jag och log mot henne.
Det blev en pinsam tystnad, som jag tillslut avbröt.
“This is Liam”, sa jag till Emma och gjorde en gest mot honom, “My boyfriend”

“Hi, I’m Emma”, sa hon och log
“Nice to meet you”, sa Liam tillbaka.
“Are you from Italy?” frågade hon
“No, I’m from England, actually”
Vi stannade kvar ett tag och pratade med henne och efter det följde hon med oss till hotellet, eftersom det visade sig att hon inte var från Rom och bodde på samma hotell som oss. Hon var från Italien, fast bara inte från Rom kan jag också tillägga. När vi var framme vid hotellet så sa vi hejdå till henne och hon gick till sitt rum. Jag och Liam gick till hissen för att åka upp till vårat rum.
“First time I met someone who’s not a fan, since like a year”, sa han
“Yeah, she didn’t even seem to know who you were”, sa jag
“It was actually quite nice to be able to talk to someone who’s not a fan”, sa han sedan.
Jag buttade på honom.
“Thanks for that”, sa jag och höjde ögonbrynen
“A little jealous, are we?” log Liam
“Nope”, sa jag.
Hissen stannade och vi gick ut till korridoren. Liam gick till dörren och låste upp, jag följde efter.
“It’s cute”, sa han sedan.
“What?” undrade jag
“When you’re jealous. You’re cute”, förklarade han.
Jag log mot hans rygg, eftersom han stod framför mig och precis hade öppnat dörren. Han gick in i rummet och jag följde efter och stängde sedan dörren. Det var automatlås på den så den låstes så fort man stängde den. Liam vände sig om och kollade på mig.
“How has your day been?” frågade han
“It’s been perfect”, sa jag och log mot honom, “Because I’ve got you”
Han tog tag om min midja, samtidigt som jag la mina armar runt hans nacke. Våra läppar möttes i en perfekt kyss. Han lyfte upp mig och jag tog mina ben runt honom. Han bar mig till sängen, våra läppar nuddade varandra under hela tiden. Vi stod både två på knä i sängen och höll våra armar runt om varandra. Jag särade på mina läppar, Liam gjorde samma sak och våra tungor möttes. Han tog sina händer innanför min tröja, på ryggen. Jag kände hur de åkte upp till min bh. Han slutade kyssa mig och kollade frågande på mig, för att vara säker. Jag nickade.
“Are you sure?” undrade han
“Absolutely” , svarade jag och kysste honom.
Han knäppte upp min bh och jag drog av hans tröja. Efter det tog han av mig min tröja och sedan tog vi både två av oss byxorna. Jag tog av mig mina trosor, medan han tog av sig sina kalsonger. Jag log mot honom och han kysste mig igen. Jag var verkligen redo för det här och jag visste att jag inte skulle ångra det.

Nästa morgon vaknade jag och upptäckte att jag var ensam i sängen. Jag satte mig upp och letade upp ett par nya trosor. Både jag och Liam hade sovit nakna. När jag hittat de och tagit på mig de så letade jag upp mig t-shirten jag haft på mig igår. Jag drog den över huvudet och gick sedan iväg till köket. Liam stod där inne och höll på att göra frukost.
“You hungry babe?” frågade han utan att kolla på mig.

“Mhm”, svarade jag och gick fram till honom.
Jag la mina händer runt honom och han vände sig om och kollade in i mina ögon. Han hade världens finaste ögon.
“I love you”, sa jag.
“I love you more”, sa han och kysste mig.
Jag log genom kyssen.

“Thanks for yesterday”, sa han sedan.
Jag skrattade åt honom.
“It was lovely”, sa jag och blinkade med ena ögat.
Han log stort mot mig, världens finaste leende.
När vi ätit klart frukosten gick för att packa ner det vi hade kvar. Efter det gjorde vi oss i ordning och gick sedan ut ur hotellrummet och låste dörren. Vi gick fram till hissen och åkte ner till lobbyn. Där nere stod Louis, Harry, Zayn och Mimmi.
“Good morning”, sa jag med lite sarkastisk röst.
“Morning!” sa Louis, Zayn och Harry samtidigt.
“God morgon”, sa Mimmi och skrattade lite.
“Where’s Niall and Amanda?” undrade jag
“They’re not finished yet, I guess”, sa Zayn.
Jag nickade som svar. Hans arm låg runt Mimmis midja. Jag log mot dem och tänkte på hur lyckliga jag och Mimmi faktiskt var. Vi dejtade två av de mest populära tonårskillarna i hela världen just nu. Amanda också, såklart, hon hade också haft tur. Medan vi stod där och väntade på henne och Niall, så kom Emma fram till oss.
“Where are you going?” frågade hon.
“Romania”, svarade jag och märkte att hon också hade en resväska med sig.
“Really? Same here”, hon tog upp sin hand för att göra en high-five med mig, men innan jag hann göra något hade Louis redan gjort det. Jag vände mig om och kollade förvirrat på honom. Sedan vände jag mig tillbaka till Emma.
“This is Louis”, sa jag, “And Louis, this is Emma”
“Nice to meet you, Emma”, sa han och jag hörde på hans röst att han log.
Hon log tillbaka.
“Nice to meet you too”, sa hon.
“And this”, sa jag och pekade på Zayn, “Is Zayn”
“Hi”, sa Emma och log ett litet leende mot honom, inte alls lika stort som hon lett mot Louis.
“Hiya!” sa Zayn och fejkade en indisk dialekt.
“And this is Mimmi”, sa jag och gjorde en gest mot Mimmi.
De hälsade på varandra. Vi stod och pratade i kanske tio minuter och sedan kom Niall och Amanda äntligen ner till oss.
“Niall and Amanda!” sa Louis glatt, “I want you to meet this lovely girl here, Emma”
De hälsade på varandra.
“Can I go with you to the airport?” undrade Emma
Jag tänkte precis svara, men Louis han före.
“Of course you can, let’s go”
Innan vi hann säga något så hade han börjat gått iväg och följde efter.

Så, vad tycker ni? :)
6 Kommentarer
emma:

som jag har längat! och det var superbra :)

2011-09-24 | 17:27:46
Jonnah:

åhh äntligen ett nytt kapitel ! gud va jag har längtat :o :D

2011-09-24 | 19:03:03
L I N N:

Jättebra! Har längtat :D

2011-09-24 | 22:48:34
URL: http://linnfelicia.blogg.se/
Anonym:

jätte bra!! men jag kan inte gå in på din andra blogg, tror det är nått fel på min data :(

2011-09-25 | 03:19:22
wilma:

Har längtat som in i helskotta efter detta kaptitelt och det var sjuuukt bra! Längtar redan efter nästa!!!!!!!

2011-09-25 | 17:38:06
URL: http://wilmaochbilbo.blogg.se/
Anonym:

Håller med alla där uppe, du är grym! ;)

2011-09-25 | 23:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Kommentera, ställ frågor och ge idéer!