2011-09-05 | 22:29:22

Kapitel 32 - Baby, you light up my world like nobody else.

Nästan helg iallafall, haha. Jag ska verkligen göra mitt bästa för att få upp kapitel 33 så snabbt som möjligt! :)

Tidigare: “I’ll just take Liam, then”, svarade han och la sin arm runt Liams axlar.
“You wish!” sa jag och gick fram till honom och Liam.
“Yay! I got Mimmi!” sa Zayn glatt och sprang fram och kysste henne.
“Well, I got Liam”, sa jag och log.
Jag hade Liam igen, han var min.

Det första jag såg när jag vaknade var en person med kort, lite lockigt hår som låg med ryggen mot mig. Först var jag lite förvirrad, för det var ju verkligen inte Mimmi. Sedan slog det mig att jag hade följt med Liam till hans rum och sovit med honom i natt. Bara sovit, inget annat, om ni nu skulle få för er det. Jag slog mina armar runt honom och log. Han var min igen. Till min förvåning, så vände han sig om och kollade mig i ögonen.

“You awake?” frågade han, “When did you wake up?”
“Right now”, svarade jag och log.
“I love your smile”, sa han och log.
“I love yours too”, sa jag tillbaka och kysste honom
“I’m glad to have you back”, sa han sedan
“Same here”, sa jag och lutade mitt huvud mot hans bröstkorg.
Liams mobil ringde och han släppte taget om mina höfter. Han sträckte handen till nattduksbordet och tog upp sin mobil.
“Hello?” svarade han “Yeah, I know. What time is it?”
När han frågat det satte han sig snabbt upp, som om han legat på glödande kol. “One o’clock? Shit... I’ll be there soon”
Han la på och skyndade sig upp ur sängen och tog på sig kläder. Det enda jag han göra medan han gjorde allt det där var att sätta mig upp. Jag kollade undrade på honom.
“We’ve got a concert today”, besvarade han min blick, “We’ve got to be there in one and a half hour. We’re supposed to meet the boys in the lobby by now”

“Oops, I’ll get ready”, sa jag och ställde mig upp, “But I’ve got my clothes in Mimmis and my room”
“Yeah, uhm”, Liam kollade runt i rummet och sedan tillbaka på mig, “Take the same as yesterday”
Jag tog på mig samma kläder som jag hade haft igår. Ett par svarta shorts och ett vitt linne som jag hade köpt i Frankrike. Liams sår på hans ben hade nästan läkt helt, han sa att det bara gjorde ont om man tog på det, eller något sånt. Jag tog fram en hårsnodd som jag, som tur var, hade i fickan och satte upp mitt hår i en slarvig hästsvans.
“Let’s go then”, sa jag sedan.
Vi gick ut ur hotellrummet och Liam låste dörren. Efter det gick vi till hissen och åkte ner till receptionen.
“Finally!” Louis sarkastiska röst var det första som hördes när hissdörrarna öppnades, “What did you do yesterday?”
“Nothing”, svarade jag
“And what does nothing mean?” frågade Harry med svag röst, men kollade inte på varken mig, Liam eller Louis.
Liam slog sin arm runt mina axlar.
“Talking and then going to sleep”, förklarade jag.
Vi gick ut i tystnad och sedan satte vi oss i Limousinen och åkte iväg till arenan.

Det började som vanligt, med meet and greet. Herregud, det hade verkligen hänt så mycket sedan vi var i Norge! Jag, Mimmi och Amanda fick vänta inne i själva arenan under tiden som killarna träffade de lyckliga fansen. Jag och Mimmi gick runt och fjantade oss på scenen, medan Amanda skrattade åt oss. Det hela slutade med att vi sjöng en Justin Bieber låt väldigt oseriöst. Precis när vi var i slutet kom killarna in. Jag kollade på Amanda och Mimmi och sedan brast vi ut i skratt.
“Girls”, sa Louis och skakade på huvudet
“Girls”, sa Zayn instämmande.
“How do you like this then?” sa Mimmi och gick fram och viskade i mitt och Amandas öra.
“Count to three”, sa Amanda och vi räknade gemensamt till tre.
“BABY YOU LIGHT UP MY WORLD LIKE NOBODY ELSE!” vi sjöng hela refrängen i What makes you beautiful.
“Much better!” sa Louis.

Vi satt bakom scenen hela showen, precis som vanligt och pratade om allt möjligt. Precis när jag var redo att höra Niall prata om att de skulle ta ut fem stolar, hörde jag istället Liams röst.
“Hello Rom, how are you?” började han och fansen skrek, “Before we go on with the show, there’s something I’d like to tell you. There’s this girl, she’s backstage right now, and I think you’ve all heard of her. Her name is Becky”
Han pratade om mig, framför hela publiken. Jag hoppades verkligen på att han skulle säga något bra nu. Fansen där ute var helt tysta.
“Yeah, you probably know who she is”, sa Liam efter ett tag, “Well, there’s been a lot of things going on. But I don’t want you guys to blame her for it. I was going out with her, yes. But she didn’t really cheat on me with Harry. It was actually all my fault, I did a mistake. She just needed someone and Harry was there for her. Thanks for that mate”, när han sa det sista kollade han på Harry, som nickade, “I can also tell you that I’m back with Becky now. Ok, Niall, continue”
Niall drog sitt prat om hur fem tjejer skulle få komma upp på scenen på de fem stolarna, som inte var där. De skyndade sig in bakom scenen och hämtade stolarna. Liam log mot mig och jag log tillbaka. De var snart ute på scenen igen. Det kom fem överlyckliga italienska tjejer som hoppade runt och verkligen inte kunde förstå att de skulle få gå upp på scenen med One Direction! Jag log åt honom och kom så himla väl ihåg när jag stått där i Norge och gått upp på scenen till Louis. Tjejerna skyndade sig ut och satte sig var och en på en av stolarna. Killarna kom ut och sjöng till de och tjejerna kom sedan tillbaka från scenen, minst lika glada.
“Oh my god!” sa en av de och började säga något på italienska, “Harry Styles just sang to me!”
sa hon sedan på engelska.
Hon gick fram till mig, Mimmi och Amanda.
“And Liam talked about you!” sa hon till mig.
Jag log mot henne.
“It was so cute”, sa hon glatt, “You’re so cute together”
“Thank you”, sa jag och log mot henne

Inte riktigt lika långt som det brukar.. men jag hoppas det duger. Ett litet mellankapitel, bara.
Kommentera nu vad ni tycker! Och vad ni vill ska hända, det är alltid lika roligt att höra! :)
9 Kommentarer
emma:

bra !

2011-09-06 | 06:25:56
Anonym:

bra ju! :)

2011-09-06 | 17:17:03
ellen:

den är såå otroligt bra!! jag är fast!! älskar den :D <33

du är bäst på att skriva!!!!

2011-09-06 | 20:19:30
URL: http://ellenmode.blogg.se/
L I N N:

jättebra!!

2011-09-06 | 20:22:17
URL: http://linnfelicia.blogg.se/
emma:

as bra ! :)

2011-09-07 | 14:17:06
E:

När kommer nästa längtar!!!!

2011-09-08 | 22:08:04
E:

När kommer nästa längtar!!!!

2011-09-08 | 22:08:09
Anonym:

Jätte bra! Längtar till nästa !! :)

2011-09-11 | 03:05:30
ellen:

när kommer nästa?? :)

2011-09-13 | 15:44:07
URL: http://ellenmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Kommentera, ställ frågor och ge idéer!