2011-09-02 | 16:27:27

Kapitel 31 - Emma

Förlåt för den långa väntan... men kapitel 31 är uppe nu! :) Jag ska verkligen, verkligen, göra mitt bästa för att ni ska få kapitel 32 under helgen!

Tidigare: “Liam, man!” var det första Louis sa när han sett Liams sår.
Vi tog hand om det, genom att ta ett bandage runt hans ben.
“Thanks guys”, sa Liam efteråt.

“I’ll call the Limousine”, sa Harry och tog upp sin mobil.
Limousinen var snart vid oss och Liam satte sig i den. Vi tryckte in cykeln i bilen, vilket verkade omöjligt, men det gick tillslut. Jag, Harry och Louis cyklade sedan tillbaka till hotellet.


Jag vaknade vid niotiden av att min väckarklocka på mobilen ringde. Jag gick upp ur sängen och satte på mig kläder. Mimmi satt i sin säng och var inne på datorn. Det hade gått två dagar sedan hon och Liam hade skadat sig.

“Vad vill du göra idag?” frågade jag Mimmi efter att vi hade ätit frukost och gjort oss iordning.
“Kan vi inte åka och bowla? Bara du och jag”, föreslog hon, “Kanske Amanda också”
“Jo, visst”, svarade jag, “Men vet du vart bowlinghallen ligger?”
“Jag har en karta över Rom här”, sa hon och tog upp ett, rätt så, stort ihopvecklat papper.

“Ok, men då bowlar vi då!” sa jag och log mot henne
“Bra! Vi går till Amanda och frågar om hon vill med”, sa Mimmi.
Vi styrde stegen mot hotellkorridoren och gick sedan till hissen för att åka upp en våning. Mimmi kunde allas rum utantill och vi gick direkt fram till Amanda och Nialls rum. Amanda öppnade.
“Hi girls!” sa hon glatt, men ändå lite blygt
“Hi!” hälsade vi tillbaka.
“Do you want to go out bowling with us?” fortsatte Mimmi
“Oh, uhm”, Amanda kollade ner i golvet, men sedan upp på oss igen, “I’d love to, but I have a date with Niall”
“Oh, it’s cool, we totally understand”, svarade jag snabbt och log mot henne.
Vi stannade kvar och pratade en stund, men sedan gick jag och Mimmi ut ur hotellet.
“Så, var ligget bowling hallen då?” undrade jag
“Två kvarter bort bara”, svarade Mimmi.

Vi gick snabbt iväg till hallen. Den var rätt stor och det var några andra där. Vi tog på oss några rätt fula, blå-röd-vita skor och betalade sedan. Vi gick fram till våran bowlingbana och såg att det redan var en tjej där.
“Ciao!” hälsade hon på italienska
“We’re not italian”, förklarade jag innan hon hade hunnit sagt något mer
“Hi, uhm”, hon var lite blyg, “I’m going to bowl with you because the other tracks are full”
Hon pratade rätt bra engelska, man hörde att hon var fransk, men man förstod helt klart vad hon sa.
“That’s ok”, svarade jag, “I’m Becky by the way”
“And I’m Mimmi”, sa Mimmi glatt

“Oh, uhm”, hon log ett litet leende, “I’m Emma”
Hon hade brunt hår och gröna, rätt stora, ögon. Hon var normalt lång, runt en och sextio kanske. Lite kortare än både mig och Mimmi. Vi skriv in våra namn och började sedan spela. Jag gjorde strike första gången. Vi spelade in ungefär en timme och jag vann över de både.
“Woh! I’d even beat Harry with that score!” sa jag glatt, men kom sedan på vad jag hade sagt.

Jag hade nämnt Harry, tänk om Emma var ett One Direction-fan?
“Who’s Harry?” frågade hon

Eller så var hon inte det.
“Just one of our friends”, svarade Mimmi
“Oh, ok”, sa Emma och log ett svagt leende mot oss, “Could I have your telephone-numbers? Maybe we could meet some more times”
“Sure”, svarade jag och vi gav bytte nummer.
Vi sa hejdå till varandra och jag och Mimmi gick tillbaka till hotellet.

Senare på dagen gick jag ut ur hotellrummet ensam och styrde stegen mot poolen. Där nere satt Louis och Harry på två varsina solstolar och pratade med varandra, Zayn och Mimmi satt och gullade sig tillsammans på en bänk medan Niall och Amanda fjantade runt i poolen. Jag sökte med blicken efter Liam och såg att han satt ensammen vid ett bord. Jag gick fram till honom och satte mig på stolen bredvid.
“Hi”, sa jag och han hälsade tillbaka
“How are you?” frågade jag för att jag inte riktigt visste vad jag skulle säga
“Been better”, svarade han och gjorde en gest mot sitt ben.
Jag skrattade till. Sedan blev det en pinsam tystnad.
“I’m sorry”, sa jag efter ett tag
“For what?” undrade Liam
“For everything”, svarade jag, “For me, for Harry, for all that happened”
“It’s ok”, sa han med låg röst
“No, it’s not ok”, sa jag, “I cheated on you!”
“No you didn’t”, sa Liam, “I
thought you cheated on me, so I broke up with you. And after that you went to Harry. You never really cheated on me. And I should have believed you”
Jag kollade in i hans ögon och visste inte riktigt vad jag skulle svara. Han hade rätt, men jag kände ändå att det var mitt fel.
“It’s my fault too”, sa jag, “I uhm... I shouldn’t have gone to Harry as fast as we broke, it was stupid by me”
“You just needed someone”
“Gosh, Liam”, sa jag, “You always know what to say, and you’re always right”
Precis när jag sagt klar meningen kände jag hur Liams händer tog tag om mitt ansikte. Han drog sig till mig och våra läppar möttes. Det var världens bästa känsla. Bara jag och Liam, inget annat existerade just då.
“Oh, get a room!” hörde jag plötsligt Louis röst, med Zayns skratt i bakgrunden.
Jag slutade kyssa Liam. Jag kollade på Louis. “I’m just kidding. I’m glad that you’ve sorted things out”, sa han.
Jag log mot honom.
“I am so too”, sa Liam och kramade om mig bakifrån.
“She’s mine”, det var Mimmi som kom från Zayns famn och tog tag i mig.
“Oh, I am”, sa jag, “Sorry Liam”
“So you’re lesbian?” Liam höjde oseriöst på ögonbrynen
“Sorry I never told you”, sa jag och skrattade.
Det var rätt konstigt att vi bara kunde skämta sådär på en gång. Vi hade nog inte gjort det om vi inte haft de vänner vi har.
“Ahem!” harklade sig Zayn
“You can’t have Mimmi, she’s mine”, sa jag retsamt
“I’ll just take Liam, then”, svarade han och la sin arm runt Liams axlar.
“You wish!” sa jag och gick fram till honom och Liam.
“Yay! I got Mimmi!” sa Zayn glatt och sprang fram och kysste henne.
“Well, I got Liam”, sa jag och log.
Jag hade Liam igen, han var min.

Kommentera vad ni tycker nu! :)
9 Kommentarer
Anonym:

BÄÄÄÄST

2011-09-02 | 18:13:04
Anonym:

Mer! :D

2011-09-02 | 18:48:21
Hannah:

sjukt bra meeer

2011-09-02 | 19:03:39
emma:

Åh så jäkla bra :) !

2011-09-02 | 19:11:39
Anonym:

jätte bra ju :)

2011-09-02 | 20:50:00
emma:

bra !

2011-09-03 | 00:42:42
emma johansson ':

sjukt bra!

2011-09-03 | 01:07:25
Anonym:

meeeer !! :D

2011-09-04 | 11:54:59
E:

Älskar! Sjukt bra, mer nu! :))))))))))

2011-09-04 | 23:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Kommentera, ställ frågor och ge idéer!