2011-10-27 | 20:03:31

Kapitel 35 - Svartsjukan

Hej! :) Här är det nya kapitlet. Jag(Sofia) har hittat två andra som skriver med mig, Roza, som skrev det förra kapitlet och Annie, som skrev det här kapitlet till ungefär hälften av Liams synvinkel :)


Tidigare: Nu satt jag ned och blev fixad, kan mitt liv bli ännu bättre än vad den redan är, jag tror inte det. Becky satt ner och skrattade åt Louis skämt, hennes skratt är så vackert. Jag blev  störd av att min mobil vibrerade, jag tog upp den på skärmen jag hade fått ett sms av Danielle, vi hade gjort slut för kanske 8 månader sen och hon hade inte hört av sig sen då . Jag öppna det och det stog ”Hey sweetie, how are you?” , jag blev väldigt förvånad.



När jag och Louis hade slutat prata bestämde jag mig för att gå och kolla till Liam lite. Han satt och blev bortskämd framför spegeln.

“Hello darling!” sa jag och han kollade upp från sin mobil och vände blicken mot mig.

“Oh, hi babe!” sa han och log ett snett leende mot mig.

Jag tyckte att leendet såg lite falskt ut, men det brydde jag mig inte om så mycket. Det var säkert bara för att han hade hår i ansiktet eller något.

“Come over here Becky!” ropade Mimmi och visade något på sin mobil.

Jag gick till henne och hon visade ett sms från sin förra pojkvän Jonathan. Det stod ‘Älskar du mig fortfarande baby?’

“Men gud!” sa jag.

Det gick inte så lång tid innan Zayn var framme och sa:

“What?”

Mimmi visade upp sms:et för honom.

“Please translate it...?”sa Zayn.

“Do you still love me baby?” sa jag.

“Who send you that!?” sa Zayn snabbt och lite argt och svartsjukt

“My ex boyfriend, you know Jonathan...” sa Mimmi.

Mer orkade jag inte lyssna på deras konversation utan gick tillbaka till Liam.

“Hey Becky, just so you know I’m going to meet a friend at the mall today”, sa han när han såg att jag kom.

“Well, cool”, sa jag. “But who?”

“Oh, ehm, no one just an old friend”

Ännu en gång tyckte jag att Liam lät så konstigt. Jag undrade verkligen om någonting hade hänt, men jag ville inte fråga. Efter konserten stack Liam till köpcentret för att träffa sin kompis, medan jag och Louis bästämde oss för att gå och handla i samma köpcenter. “

What are you going to buy Becky?”' sa Louis.

”Well, i think im going to buy one pair of jeans and some socks”, sa jag.

“Some socks?” undrade Louis, “Come on is that all? A pair of jeans and some socks?”

“Uhm, yes? Why?”

“Heh, well im going to buy, the new spiderman play-figure, a neackle for Emma and...” mer hann han inte förrän jag avbröt honom.

“Aww! A neackle for Emma! Can I help you to pick the right one?”

“Yeah, please i really need help with that!” sa Louis men jag fortsatte ändå.

“But now im going to buy some socks!” sa jag glatt och gick iväg.

Louis gick åt andra hållet påväg mot Toys-R-Us affären. När jag gick in i Socks and Shoes affären såg jag Liam sitta på en bänk och provade skor. Jag började springa mot honom men hejdade mig när jag såg en tjej sitta bredvid och hjälpa honom att knyta skorna. Hon hade ingen butikströja som dom andra anställda hade så hon jobbade alltså inte.

“Oh my god!” sa jag tyst för mig själv och det kändes lite konstigt i kroppen.

Jag visste inte om jag skulle gråta eller skratta. Men hur som helst gillade jag inte tanken på att Liam var med en annan tjej. Jag backade och gick till strumphyllorna, gömde mig bakom en spegel och kollade lite noggrannare på tjejen. Hon hade långt brunt lockigt hår, precis som Liam gillade med tjejer. Hon hade även stora bruna ögon och var väldigt solbrun, precis så som Liam har beskrivit i intervjuer att han gillar tjejer. Jag var inte en sån tjej. Jag kände nästan att en tår rann ner för min vänstra kind. Jag satte mig på andra sidan spegeln och lutade mig mot vägen samtidigt som jag satte mig ner, långsamt.




Liams PoV


Danielle var roligare än jag kom ihåg henne. Hon skrattade åt nästan allt jag sa, även om det inte var på skoj. Hon ville hjälpa till med allt. Hon ville både knyta och knäppa mina skor. När hon satt där och knöt mina skor så såg jag en tjej komma in i affären, hon var rätt så lik Becky men det kunde inte vara Becky, iallafall inte min. För jag vet att hon kollade på mig. Var det Becky skulle hon komma springande mot mig om hon såg mig, det vet jag. Fast förresten Becky har varit lite konstig idag. Imorse ville hon inte att jag såg på när hon bytte om, vilket jag faktiskt har gjort förut, så det var lite skumt. Sedan idag så var hon nästan bara med Louis, och nu ska hon gå och handla med honom också! När Danielle hade knytit klart mina skor satte hon sig brevid mig på soffan med allvarlig min.

“Whats the matter?” sa jag och kollade in i hennes stora bruna ögon.

“Liam, are you still in love with me?” sa hon och kollade djupt in i mina ögon.

Jag svalde hårt och kollade upp från henne. Allt jag tänkte på var Becky. Var det verkligen hon jag såg förrut eller var det någon annan?

Beckys PoV

Jag satt fortfarande bakom spegeln och väntade på Liams svar till tjejens fråga.
“Liam, I miss you”, sa hon före han hunnit svara.
Jag drog upp mina knän till min mage och knöt mina händer runt dem. Jag visste om jag ville höra hans svar. Tänk om han fortfarande var kär i henne, tänk om han saknade henne också?
“Danielle, look”, hörde jag Liam säga.

Självklart var det Danielle, hans exflickvän. Varför hade jag inte tänkt på det? Fast vad gjorde hon i Rumänien? Jag skyndade mig mot ytterdörren och gick ut ur butiken före jag hann höra vad Liam mer sa.

Liams PoV

“Danielle, look”, sa jag för att svara på hennes fråga, “I’m not in love with you anymore. I miss you as a friend, maybe, but that’s all. I already have a girlfriend”
“That Rebecca girl, isn’t it?”
“Yeah, um, I have to go Dan, sorry”, sa jag och reste mig upp.
Jag var helt säker på att det var Becky jag hade sett förrut. Om hon var här inne hade hon kanske sett mig och Danielle. Jag var tvungen att leta reda på henne och berätta. Jag gick först runt i affären för att se om hon var kvar, men det var hon inte. Jag gick iväg till dörren och lämnade butiken. När jag gått runt i ungefär en kvar så hittade jag henne. Hon stod och höll om Louis, eller rättare sagt, han höll om henne.

Kommentera nu! Och beröm Annie, hon har skrivit jättebra, eller hur? :)
6 Kommentarer
emma:

jättebra!!! :)

2011-10-27 | 20:40:55
Anonym:

GRYMT BRA! snälla skriv ett till inlägg ikväll!!

2011-10-27 | 21:02:44
Anonym:

Sjukt bra meeeer!!! :D

2011-10-27 | 21:28:55
Hannah:

gaaah skiit bra :) liam kmr tro att de e nått mellan louis och becky och becky kmr att tro att de är nått mellan liam och danielle ???? längtar tills nästa del kommer :)

2011-10-28 | 23:23:59
Anna:

Skiit bra men det får inte hända nåt mellan Louis o Becky för det blir bara fel då

Kram<3<3

2011-10-29 | 07:08:42
l:

Superbra! :D

2011-10-30 | 10:47:05
URL: http://linnfelicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Kommentera, ställ frågor och ge idéer!