2011-11-03 | 15:44:12

Kapitel 36 - I love you Liam, i really really do!

Kapitlet är helt skrivet av Annie :)


Tidigare: Jag var helt säker på att det var Becky jag hade sett förrut. Om hon var här inne hade hon kanske sett mig och Danielle. Jag var tvungen att leta reda på henne och berätta. Jag gick först runt i affären för att se om hon var kvar, men det var hon inte. Jag gick iväg till dörren och lämnade butiken. När jag gått runt i ungefär en kvar så hittade jag henne. Hon stod och höll om Louis, eller rättare sagt, han höll om henne.


’’What are you guys doing?’’ hörde jag någon säga.

’’Its Liam’’ viskade Louis i mitt öra och släppa taget om mig.

’’I saw you with Danielle!’’ sa jag och jag kände hur min mascara rann ner för mina kinder. ’’What, i have nothing going on with her, maybe you two have something going on?’’  sa Liam. ‘’I don’t trust you anymore, first Harry, and then Louis. You are a player!’’.
‘’Man!, how can you say that to her?’’ sa Louis och gav Liam en blick.
‘’Yeah Liam! How can you say that to me!’’ sa jag, och jag kände att min mascara rann ner för mina kinder som ett vattenfall.
Snabbt vände jag på mig och sprang iväg. Jag visste inte vart jag sprang men jag ville bara därifrån…
Liams PoV
’’Look what you done!’’ sa Louis och blängde på mig.
Jag började springa efter Rebecca men Louis stoppade mig.
’’Im going…’’ sa han sedan. ’’You tell Emma that i will be late…’’.
‘’Well, okey’’ sa jag och sprang mot parkeringen.
Louis PoV
Undrar vart Becky har tagit vägen, tänkte jag för mig själv. Jag gick snabbt mellan dom olika affärerna och människorna som trängdes omkring i köpcentrumet. Jag kom tillslut till smyckes affären där jag hade tänkt köpa en present till Emma. Där stod hon. Eller egentligen satt hon ner och gjorde smycken på ’’Do your own neackles’’ sidan av affären. Jag gick fram till henne och knackade henne lätt på ryggen.
’’Oh, hi..’’ sa hon. ’’Im sorry for running away, but i was so sad, i could not be there…’’  fortsatte hon sen.
‘’Don’t worry..’’ sa jag och fortsatte sen. ‘’What are you doing?’’.
‘’Oh, nothing just a neackle, maybe Emma can get it?’’ svarade hon sen.
‘’Oh! Its beautiful!’’ utbrast jag och lät som en tjej.
’’Haha, its done now. Im just going to pay for it wait’’ sa Becky och log mot mig.
‘’No, no, no! Im paying for it, you did all the work!’’ .
‘’Well, okey but next time. I’ll pay!’’ sa hon och log ett finurligt litet leende mot mig.
Beckys PoV
När jag och Louis kom hem från Köpcentrumet hade det redan blivit mörkt ute.
’’Welcome home!’’ sa Zayn med fransk accent.
’’Oh thank you!’’ Svarade Louis med samma sorts accent.
‘’Hey’’ sa Liam åt mig och lät som om han hade förlåtit mig.
’’Huh! In your dreams boy!’’ sa jag och undvek hans kram.
Sen gick jag in på vårat rum och borstade tänderna. Jag och Louis hade ätit på Burger King så jag var klar för att gå och lägga mig. När Liam kom in hade jag på mig pyjamas och låg i sängen. ’’Becky…’’ försökte han men jag avbröt honom. J
ag kollade honom allvarligt i ögonen, ställde mig upp och sa med hög röst.
’’First Liam! You were with another girl, and yeah i saw you hug! Second Liam you called me a player! And third Liam you, you said that tou couldn’t trust me. And that’s were my limit is!’’ sa jag och kämpade för att inte gråta.
’’Becky, im sorry!’’ sa Liam och tog tag i en av mina händer, han höll om den hårt. En tår rann ner för hans kind men han fortsatte med darrig röst. ’’M-m-maybe you think that i am a jerk right now..’’ sa han och jag nickade. ‘’But Becky, I whas upset and I didn’t know what to say, so what do you want me to do?’’ sa han och hans tårar rann mer än mina.
‘’Nothing..’’ sa jag och kollade honom varmt in I ögonen. Sen kysste jag honom. Innan jag visste ordet av låg vi i sängen och kysstes. Några minuter efter slutade vi. Jag låg med mitt huvud mot hans bröstkorg och kände hans andetag.
’’I love you more then what ever you think Rebecca..’’ sa han med varm röst. När vi låg där och hade det som mysigast knackade det på hotell dörren. Innan vi han öppna så öppnades dörren och där stog en tjej med långt brunt lockigt hår.
’’D-danielle!’’ sa Liam och drog upp täcket så att hon itne skulle se hans nakna över kropp. Jag drog också upp täcker på min sida eftresom jag sov i behå och trosor. Hennes byxor vad blöta utav regnet och hennes hår hade lagt sig ner mot halsen. Hennes smink var  ner dränkt och hennes kinder var svarta av mascara.
’’I love you, Liam’’ sa hon ’’ I really  really do!’’

9 Kommentarer
Anonym:

åååh äntligen. snälla mer ikväll! den här novellen 'är grym!

2011-11-03 | 17:53:11
Anonym:

Äntligen ett nytt kapitel det var skit bra meeeer!!! :D

2011-11-03 | 19:55:29
emma:

åh, så jäkla bra :)

2011-11-03 | 20:34:46
Hannah:

äntligen :) jag längtar tills nästa del kmr :) jätte bra novell btw

2011-11-03 | 22:15:10
Izza:

nästa nästa nästa!!! Love it!!! :D :D

2011-11-04 | 20:30:25
Anonym:

läs gärna min novellblogg ! ;)

2011-11-06 | 13:34:49
URL: http://beautifulsoul.blogg.se/
Anonym:

läs gärna min novellblogg ! ;)

2011-11-06 | 13:34:56
URL: http://beautifulsoul.blogg.se/
Anonym:

kom igen meeeraaa! ni har inte skrivit på jätte länge! :)

2011-11-10 | 21:18:56
Anna:

När kommer nästa del?????

2011-11-12 | 17:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Kommentera, ställ frågor och ge idéer!