2011-11-16 | 17:02:35

Kapitel 37 - Rebecca and Zayn kissed!

Heeej! Förlåt för den dåliga uppdateringen. Det här kapitlet är helt skrivet av Sofia. Jag ska verkligen försöka skriva mer kapitel nästa vecka! :)
Tidigare: ’’D-danielle!’’ sa Liam och drog upp täcket så att hon inte skulle se hans nakna över kropp. Jag drog också upp täcker på min sida eftresom jag sov i behå och trosor. Hennes byxor vad blöta utav regnet och hennes hår hade lagt sig ner mot halsen. Hennes smink var  nerdränkt och hennes kinder var svarta av mascara.
’’I love you, Liam’’ sa hon ’’ I really,  really do!’’

Jag kollade på Liam för att se hur han reagerade. Han tog av sig täcket, tänkte inte alls på att han bara hade kalsonger på sig. Han gick fram till Danielle. Ett tag trodde jag att han skulle kyssa henne, vilket var helt fel.
“No, Danielle”, sa Liam med hög röst, “You don’t love me, you love that I’m famous. I used to think I knew you. I thought I loved you. But that doesn’t even compare to what I feel for Becky. My feelings for her are alot more stronger. And you’re not the person I thought you were! I thought it would be funny to meet up with you again to see what you’ve been up to this year. I was so wrong. You’ve changed completely. And you know what? I’ve never said this, and I never thought I’d say this to anyone, and absolutely not you. But you’re not worthy me. I could’ve done so much better then choosing you, and you know what? I did!”
Med de orden stängde han dörren rätt framför näsan på Danielle och låste den sedan. Han vände sig om och kollade på mig. Han var röd i ansiktet. Det syndes på honom att han hade menat varje ord han sa. Jag log mot honom “What I feel for Becky is so much stronger”.
“Sorry for that”, sa han och la sig ned i sängen bredvid  mig.
“Sorry?” jag höjde på ögonbrynen, “That was the best thing someone has ever said about me. I love you so much, Liam. I don’t even know how to explain it”
Han kysste mig med mer känslor än vanligt och jag gjorde det tillbaka. Det var den mest perfekta kyssen jag har haft. Någonsin. Jag la mig ner, med huvudet på hans bröstkorg och somnade.

Vi stod i hissen, jag och Liam, och skulle åka ner till entrén. Vi skulle möta de andra där nere, för att senare idag åka iväg till Ukraina, som var det sista landet vi skulle till. När vi gick ur hissen och fram till de andra märkte jag på en gång att inte Mimmi var där.
“Where’s Mimmi?” frågade jag och kollade undrande på Zayn
“She’s in our room. She’s upset for something, she refuses to talk to me”, svarade han
“Give me your keys”, sa jag.
Zayn fiskade upp nycklarna ur sin ficka och kastade de till mig.
“Thanks”, sa jag och skyndade mig sedan till hissen för att åka upp till deras rum.
Jag låste upp dörren och gick in.
“Mimmi”, sa jag, “Vart är du?”
Jag kom på att det var längesen jag pratat svenska. Jag saknade faktiskt Sverige, när jag tänkte på det. Mimmi svarade inte, men jag hörde hennes snyftningar och gick in i rummet som hon var i. Hon satt i soffan med teven avstängd.
“Vad är det?” frågade jag och satte mig bredvid henne med min hand på hennes rygg.
Hon kollade upp på mig.
“Det är Zayn”, sa hon och jag kollade undrande på henne, “Rebecca Ferguson”
“Va? Vad är det med Rebecca?”
“Hon och Zayn, de kysstes. Hon är här i Rumänien och-” jag avbröt henne
“Är Rebecca här? I Rumänien?”
Jag reste mig upp.
“Ja?” Mimmi kollade förvirrat på mig
“Danielle är också här. Hon försökte sno Liam från mig, men hon misslyckades, kan man  nog säga”, förklarade jag, “Men är du säker på att Zayn kysste henne?”
Hon kollade ner och reste sig sedan upp. Hon skakade på huvudet.
“Nej, men det såg ut som det”, sa hon
Jag kollade undrande på henne. Såg ut som det? Antingen så kysstes de väl eller inte?
“Det var en pelare ivägen, men de kramades iallafall”, sa Mimmi.
Hon hade slutat gråta och torkade bort de sista tårarna.
“Men, Mimmi. Du kan ju inte bara ignorera Zayn för att han kramade Rebecca”, sa jag menande.
“Mm, du har rätt, jag vet”, sa hon och kollade ner i golvet
“Kom”, sa jag och tog tag i hennes hand, “Prata med Zayn”
Vi gick ut ur hotellrummet och ner till lobbyn, där de andra stod.
“You two need to talk and the rest of us will leave”, sa jag till Zayn och Mimmi.
Jag kollade på de andra och de nickade mot mig. Vi gick iväg och ställde oss vid receptionen.
“We’re going out”, sa Louis och slog sin arm runt Emma, som hade ett stort leende.
“That’s so cute”, sa Amanda
“We’re going out too”, sa Niall och slog sin arm runt henne.
“And we’ve been going out for quiet long”, sa Liam och slog sin arm runt mig.
Harry log svagt mot oss och kollade ner i marken.
“You’ll find someone”, sa jag till honom och gick fram och gav honom en kram, “Someone that’s worth you”
Han kollade på mig och skrattade.
“Yeah, you’re right. You’re not worthy me”, sa han
Liam harklade sig och ställde sig bakom mig.
“You’re worthy Liam”, sa han, “I’m much better, though”
“Nah, I can’t agree on that one”, sa jag
“Oh you”, sa Harry och skrattade åt mig.
Jag skrattade med honom och Liam slog sina armar om mig och drog mig till sig. Jag vände mig om och kollade på honom.
“You jealous?” viskade jag till honom, “That’s cute”
Jag kysste honom. Zayn och Mimmi kom fram till oss.
“We’ve sorted it out”, sa Mimmi, “It was just a hug”
“What?” sa Harry och Louis samtidigt
“She thought I was cheating on her with Rebecca”, sa Zayn
“Rebecca?” Liam kollade undrande på honom
“Ferguson, not Becky, you idiot”, sa Zayn och skrattade

Vid tre-tiden satt vi på planet till Ukraina, och landade en timme senare. Konserten skulle vara imorgon och sedan skulle vi till London på en gång efteråt.

Kommentera nu! :) Ni behöver inte påminna mig om att uppdatera oftare, jag vet att jag är dålig och jag ber om ursäkt! Nästa vecka ska jag verkligen försöka!
4 Kommentarer
emma:

asbra ! :)

2011-11-16 | 18:23:19
Anna:

Fett bra men ni har dålig uppdaering

2011-11-18 | 12:54:45
Anonym:

As bra men dålig uppdatering ;)

2011-11-18 | 14:25:26
Anonym:

haha, hade rebecca & danielle planerat någon x-effect i rumäninen? ;)

2011-11-18 | 17:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Kommentera, ställ frågor och ge idéer!