2011-12-01 | 15:23:08

Kapitel 40 - Look At Us Now

Förlåt för den långa väntan. Jag(Sofia) och Annie har pratat och kommit fram till lite saker! :) Jag sa att ni skulle få en nyhet, och det står efter kapitlet. Men läs kapitlet först. Det här kapitlet här helt skrivet av Sofia.

Tidigare: “Vi har saknat dig med! Nu får du ta och berätta allt på resan till Karlstad! Speciellt om Liam”, sa mamma med ett leende.
Tidigare:
Jag suckade åt henne, hon hade inte förändrats. Jag var nästan säker på att när de träffade Liam så skulle pappa ta ett prat med honom om hur viktig jag var.

Ett år senare

Jag satt vid köksbordet i Liams hus i Wolverhampton tillsammans med honom, hans föräldrar och mina föräldrar. Det var första gången mamma och pappa var här, men Liam och hans föräldrar hade varit i Sverige en gång tidigare och hälsat på. Mamma och pappa älskade Liam, hur kunde man inte göra det? Geoff och Karen gillade mig väldigt mycket de också, vilket jag och Liam var väldigt tacksamma över. Vi hade varit tillsammans i över ett år utan några större problem, förutom den gång jag var tillsammans med Harry ett litet tag.
Just nu satt vi iallafall och åt mat hemma hos Liam. Det var våra mammor som hade lagat maten, medan våra pappor hade suttit och pratat med varandra. Jag och Liam hade varit på hans rum och kollat på Toy Story, eftersom vi både två älskade filmerna.

Mina föräldrar hade varit här i en vecka och skulle åka hem imorgon. Jag hade flyttat till London och bodde med Liam. Jag och Mimmi gick i skolan tillsammans, eftersom hon bodde med Zayn. Emma, som är två år äldre än oss, gick inte i våran klass, men hon bodde med Louis. Niall och Amanda hade gjort slut för rätt länge sedan. De klarade inte av avståndet, och Amanda ville inte flytta till England. Harry var fortfarande singel, han hade haft något på gång med en tjej som hette Allison, men när han fick reda på att hon bara ville vara tillsammans med honom för att han var Harry Styles så gjorde han slut med henne. Efter det var både Harry och Niall singel.

När vi hade ätit färdigt maten gick jag och Liam ut för att ta en promenad. Solen lyste starkt och det var rätt varmt ute.
“How does it feel to start a new school, and in a new country?” undrade Liam
Jag skulle flytta in hos honom i London. Jag hade varit här hela sommaren, och nu till hösten skulle jag börja i skolan. Jag hade gått ett år i Sverige, och det  var otroligt hur mycket jag hade saknat att ha Liam vid min sida. One Direction hade blivit större i Sverige, och nästan alla visste om att jag dejtade Liam. Pressen på mig blev tillslut för stor, när alla ville att jag skulle ringa honom så att de kunde få prata med honom.
“It feels good, I’m a little nervous”, sa jag
“It’s good to be nervous”, sa Liam och la sin arm runt mig.
“Yeah, I know”, sa jag, “It usually goes well, and I’ll probably like it”
“I’m sure you will”, sa han och log mot mig.
Jag log tillbaka. Hans leende var perfekt, och det finaste leendet jag visste. Det leendet som kunde få mig att må bra, även om allt annat var dåligt. Han böjde sig ner och våra läppar möttes. Jag svarade kyssen på en gång.
“Look at the love birds”, sa en röst.

Jag kände igen den australiska, blandat med Wolverhampton, dialekten på en gång. Det var Andy, Liams bästa vän, om man inte räknade med bandet förstås. Liam drog sig ifrån mig.
“Shut up”, sa han och knuffade lät på Andy.
“How does it feel, moving to London?” frågade Andy mig
“It feels amazing!” svarade jag, “But you’re moving to London too, aren’t you?”
“Yeah, I am”, svarade han, “Feels good for me too. Well I’m gonna leave you two alone now, bye”
Vi sa hejdå till Andy och han gick iväg. Liam och jag gick iväg till en sjö som låg lite avlägset från själva staden. Det var ingen annan där, så vi var helt ensamma. Jag drog med honom till bryggan och buttade ner honom i vattnet.
“Is it cold?” undrade jag
“It’s ok”, svarade han, “Help me up?”
Liam sträckte upp sin hand mot mig och jag tog emot den. Jag skulle precis dra upp honom, men eftersom han är starkare än mig, så drog han ned mig i vattnet.
“Thanks for that one”, sa jag och skrattade
“You’re welcome”, sa han och kysste mig.
Jag kände att han log, och det gjorde jag också. Jag var verkligen så lycklig över att jag hade honom.
“I love you, Liam”, sa jag
“I love you too, Rebecca”, sa han tillbaka.
“Call me Becky”, sa jag och skvätte vatten på honom
“Sounds more romantic if I say Rebecca, doesn’t it?” menade han
“Maybe, but I like it better when you say Becky”, sa jag
“Ok, then”, sa han, “I love you, Becky”
Vi gick upp ur vattnet och gick tillbaka hem till Liam i våra blöta kläder. Våra föräldrar frågade på en gång vad vi har gjort. Vi sa bara att vi hade badat och gick sedan in och bytte om.

Nästa dag stod vi på flygplatsen i Wolverhampton. Min mamma och pappa skulle åka hem till Sverige, och vi var där för att säga hejdå. Karen och Geoff kramade om de först, sedan Liam. Jag hörde att de sa till honom att ta hand om mig, och han lovade att göra det. Jag kramade de sist.
“Jag älskar er”, sa jag till både två.
“Vi älskar dig med”, sa de både samtidigt
“Ha det så bra i London, gumman”, sa mamma.
Vi sa hejdå och sedan gick de iväg. Vi gick till bilen och åkte tillbaka hem till Liam. När vi väl var framme hos honom gick vi upp på hans rum. Geoff åkte iväg till sitt jobb och Karen var på nedervåningen, jag vet inte riktigt vad hon gjorde.
“Feel like going to the beach?” föreslog Liam
“Yeah, if we don’t get wet”, sa jag
“Let’s go then”, sa han och flätade ihop sina fingrar med mina.
Vi gick iväg till stranden ännu en gång. Det var molnigt ute. Det såg ut som att det skulle börja regna när som helst, vilket det inte gjorde. Vi var snart framme vid stranden och den var tom idag också.
“I need to pee”, sa Liam helt plötsligt.
Jag kollade menande på honom.
“Well, I need to”, sa han
“Then do it”, sa jag, “I won’t look”
“I don’t mind if you look”, sa han och blinkade mot mig
“I don’t want to see you pee!” sa jag och skrattade åt honom.
Han gick iväg till ett trä. Jag kollade bort på en gång och gick istället ut på bryggan. Jag kollade ut över sjön. Den var inte så stor, men det var mysigt här. Det var några träd runt omkring. Man kunde svagt höra motorvägen i bakgrunden. Jag kände hur Liam la sina armar runt min midja och la sitt huvud på min axel.
“I love you”, sa han
“I love you more”, sa jag tillbaka och log
“Can you imagine that we didn’t even know each other one and a half year ago?” viskade han till mig, “And look at us now”
Jag vände mig och kollade in i hans bruna ögon.
“Yeah, look at us now”, sa jag med ett leende och kysste honom.

-The End-



Men nu, till nyheten. Det är inte riktigt slutet. Jag och Annie har som sagt pratat lite, och vi ska göra en fortsättning. Look At Us Now Del 2 - Där Harry har störst roll! :)
Kommentera nu. Vad ni tycker om novellen i helhet. Ni behöver inte skriva med dålig uppdatering, för jag vet att den har varit kass den senaste tiden.
Minst 10 kommentarer från olika IP-adresser, för att ni ska få en del 2!
17 Kommentarer
Lovisa:

Jag tycker den har varit bra, men ibland går vissa saker lite för fort fram! Men det är as bra att det är om Liam för jag hittar typ inga andra om honom så det vore shysst om ni kunde tipsa om en- fast jag kommer självklart fortsätta läsa denna också ;)

2011-12-01 | 16:23:17
emma:

jättebra ! :)

2011-12-01 | 16:29:25
C:

älskar slutet!!

2011-12-01 | 17:06:06
mandy:

bra slut! kommer fortsätta läsa dina noveller, har varit med dig sen början ;) .x

2011-12-01 | 22:16:24
bella:

noooo :D men en del 2 :D det säger man inte nej till :D

2011-12-01 | 22:45:21
URL: http://minibella.blogg.se/
Jessica:

Den var jätte bra !! :)

2011-12-01 | 23:25:13
Josefine:

JAAA! Snälla en del till! Den här novellen har varit super bra alltså! Jag tycker att det är värt den dåliga uppdateringen för varje gång jag sätter på datorn breds det ett leende över mina läppar! Jag älskar dina noveller och Harry är min favorit så det skulle bli helt... PERFEKT ASSÅ!!!!

2011-12-02 | 09:36:07
emma:

jag hoppas verkligen att det kommer en del 2, älskade den här novellen!

2011-12-02 | 19:04:58
Jasmine:

meeeeeeeeer O.O

2011-12-02 | 20:39:04
URL: http://justindblove.webblogg.se/
hannah:

jätte bra :) jaa en till del woho del 2 :)))) skriv snart igen :)

2011-12-02 | 21:07:39
hannah:

jätte bra :) jaa en till del woho del 2 :)))) skriv snart igen :)

2011-12-02 | 21:08:22
Anonym:

så sjukt bra! Hoppas del 2 kommer snart!

2011-12-02 | 21:55:17
KA:

Åh vilket fint slut!! :')

2011-12-03 | 15:46:10
Ida:

Jätte bra novell! Läste hela på en dag :)

2011-12-29 | 23:14:58
Klara.:

spenderade hela eftermiddagen med att läsa denna novell, blir superglad om ni gör en del två!

2012-01-02 | 19:02:36
Mathilda:

Åh, vad bra! Det känns som man är där själv. Du är verkligen jätte duktig på att skriva. Fortsätt! Skulle du vilja länka vår nystartade 1D novell? Vore super snällt! Vi länkar självklart tillbaka! Directioners måste hålla ihop, right? Ta hand om dig! Kram Mathilda

2012-04-05 | 12:13:40
URL: http://theperfectonedirection.blogg.se/
Emma :

åh vad bra!!!! jag skriver en novellblogg om 1d också, skulle du vilja göra ett länkbyte med mig? skulle vara jätteroligt!
kram!!

2012-07-26 | 20:05:40
URL: http://www.vashappeninemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Kommentera, ställ frågor och ge idéer!