2011-08-21 | 20:04:50

Kapitel 29 - You think you're cooler than me.

Verkligen förlåt för den långa väntan, men det var sista veckan på sommarlovet. Kan också meddela att jag har slått mitt besöksrekord med mer än 20 läsare, underbart, tack så mycket! :)

Tidigare: Vi loggade både två in på twitter.
“Such an amazing night, thank you everyone!” skrev han
“@Harry_Styles Niall had some luck today too ;)” skrev jag till honom
“@BeckyBieber1D he sure did ;)” fick jag som svar
“@Harry_Styles and @BeckyBieber1D dont talk about it...” den här gången var det Niall.
Vi skrattade både två åt honom. När klockan var runt midnatt gick vi och la oss. Jag somnade i Harrys säng, fast jag hade en egen, med hans armar runt mig.



“So what should we do today?” frågade Louis när vi alla satt i hans rum.

Vi hade varit i Spanien i fyra dagar nu och det här var sista dagen. Tyvärr så regnade det idag, men vi hade haft tur med vädret annars.
“I don’t know, do you have something funny?” undrade Zayn
“Well, I have this singing game”, började Louis, “It’s kinda like singstar”
“Yeah, sure”, sa Zayn och kolladepå oss andra, “What do you guys think?”
Vi tyckte alla att det var en bra idé och Louis satte i spelet i teven. Vi sjöng lite olika låtar och fjantade runt. Till exempel så sjöng Niall och Zayn “Next to you” med Chris Brown och Justin Bieber, eftersom det är deras idoler. Vi kollade igenom några låtar. Precis när jag såg “Cooler than me” med Mike Posner, utbrast både jag och Harry
“Cooler than me!”
Vi kollade på varandra och skrattade. Vi tog sedan mikrofonerna från Zayn och Niall och började sjunga låtan.
“If I could write you a song to make you fall in love, I would already have you up under my arm”, började vi både två och sjunga. Vi var väl inte sådär jätte seriösa, utan hade bara roligt. Jag var verkligen inte världens bästa på att sjunga, men man måste ju bjuda på sig själv.

“You don’t say hey, or remember my name, but it’s probably cause you think you’re cooler than me”
Jag ska inte ljuga, jag kände hur Liams blick brände i min nacke hela tiden. När jag och Harry hade sjungit färdigt sjöng jag “One Time” av Justin Bieber med Niall. Sedan sjöng Mimmi och Zayn “Ours” av Taylor Swift tillsammans, det var rätt gulligt. Medan vi ändå var på bokstaven T, så hittade vi The Script. Harry sjöng “The man who can’t be moved” och Zayn sjöng “For the first time”, självklart tillägnad Mimmi.
“Liam, man”, började Zayn, “Going to sing anything?”

“Uhm”, han såg lite osäker ut, “Breakeven with The Script”
Först tänkte jag inte på det, men när han kom till den andra delen av första versen förstod jag.
“Her best day will be some of my worst. She finally met a men who’s gonna put her first. While I’m wide awake, she’s no trouble sleeping. Cause when a heart breaks, no it don’t break even, even, no”
Han sjöng till mig.
“What am I supposed to do when the best part of me was always you, and what am I supposed to say when I’m all choked up that your ok”
Fan, fan, fan. Vad skulle jag göra? Bara sitta där och låtsas som ingenting? Jag hade fortfarande känslor för Liam. Visst, Harry var helt underbar, men han var inte Liam. Han sjöng andra versen och kom sedan till den andra refrängen. Jag reste mig snabbt upp från Harrys knä, som jag suttit i, och skyndade mig ut ur rummet. Jag kom ut till hotellkorridoren. Gråt inte, Rebecca, gråt för i helvete inte. Men jag kunde inte stoppa det, tårarna rann nerför mina kinder. Inte floder direkt, men jag grät ändå. Dörren bakom mig öppnades och stängdes sedan igen. Harry tog tag i mig och jag kollade upp i hans ögon.
“What’s wrong?” frågade han
“Nothing”, ljög jag och torkade mig under ögonen
“Nothing?” sa Harry, “Of course something is wrong”

“I just don’t want to talk about”, svarade jag och kollade ner på golvet
“It’s Liam”, sa Harry, vilket fick mig att kolla upp på honom igen, “I know it is. You still love him”
“Harry, I’m sorry”, sa jag, eftersom det var det enda jag fick ur mig.
“It’s cool”, sa han, “We can still be friends”
Jag log mot honom och nickade.

“So, we’re over?”
“Yeah”, svarade Harry, “We are”
Jag kollade ner i golvet, eftersom att jag inte visste vad jag skulle säga.
“Should I go get Mimmi?” frågade Harry
“Sure”, svarade jag och nickade.
Han gick in i hotellrummet  igen, och snart kom Mimmi ut. Hon gick fram till mig.
“Vad är det?” hon tog sina händer på mina axlar och jag kollade upp på henne, “Harry sa att det var viktigt”

“Vi gjorde slut”, sa jag rätt tyst
Mimmi kramade om mig.
“Jag är ledsen”, sa hon, “Varför gjorde ni slut?”

“För att”, började jag men min röst sprack, “För att jag fortfarande gillar Liam”
Hon släppte taget om mig.
“Va? Varför har du inte sagt något till mig?” hennes ögon blev större och lyste till lite, “Varför var du med Harry, förresten?”
“Jag har inte sagt något för att jag inte har haft chansen”, svarade jag på hennes första fråga, “Och jag var med Harry för att han... för att han kysste mig”
“Är det allt? Du var med honom för att han kysste dig?” hon slog mig lite löst på armen och började skratta
“Jag vet, det var dumt av mig”, sa jag och skrattade lite
“Men hur ska du berätta för Liam då?”
Jag suckade.
“Jag vet inte”, sa jag och kollade ner i golvet

“Det kommer bli bra, jag lovar”, sa Mimmi tröstande, “Men nu går vi tillbaka till killarna”
Vi gick tillbaka in i Louis hotellrum. De hade slutat sjunga och fjantade sig istället. Vi skrattade åt dem, men började sedan också att flamsa runt.

När det blev kväll gick jag och Harry till vårat rum. Vi sov ju trots allt i olika sängar, så det var inte så farligt.
“Did you tell anyone?” frågade jag Harry
“No”, svarade han, “But you told Mimmi, didn’t you?”
“I did”, sa jag, “You don’t have anything against that do you?”
“No”, svarade han kort.
“So, it’s Italy tomorrow then”
“Yay, Italy!” sa Harry och tog upp sin mobil ur fickan.
Jag tog upp min dator och satte mig i min säng, för att gå in på twitter.
“Harry_Styles I hope we can still be friends :) xx” skrev jag, han svarade rätt snabbt:
“BeckyBieber1D best friends, absolutely :) xx”
Jag gick in på hans twitter och såg att han också hade skrivit “Rome tomorrow, are you ready?” Han hade också skrivit till några fans, inte så många, men några stycken. Jag tryckte på mina mentions, och precis som jag trodde så var det fullt med frågor om mig och Harry, och självklart om Liam också. Istället för att svara på var och en så skrev jag: “Just to clear things up, I’m not dating anyone right now”

Kommentera nu vad ni tycker :)
Jag vet inte riktigt hur det blir med uppdateringen nu när skolan börjar, men jag ska helt klart göra mitt bästa!
11 Kommentarer
emma:

jättebra ! vill ha mer :)

2011-08-21 | 20:44:47
Hannah:

sjukt bra MEEER!

2011-08-21 | 22:17:36
Anonym:

Mer!

2011-08-22 | 23:45:18
Anonym:

kolla bloggen:d

2011-08-22 | 23:54:44
URL: http://vafanheterjag.blogg.se/
Anne :):

skitbra novell :)

längtar tills nästa del kmr ^^

2011-08-23 | 20:46:02
URL: http://somerandomchicslife.blogg.se/
Josefin:

Superbra! vill bara ha mer och mer!

2011-08-23 | 23:07:39
lisa:

du har verkligen den BÄSTA novellen! :D

2011-08-24 | 17:53:39
Anonym:

bra kapitel men vart försvann kap 29??

2011-08-24 | 22:01:46
directionnoveller:

tjena! nu är det så att min ny startade novellblogg behöver lite fler läsare, jag menar. Vad är en blogg utan läsare? skulle uppskattas om du checka in och kanske länka på din blogg? Skulle såklart göra desamma för dig! tipsa gärna om vad ska bli bättre, kommentera mycket!! Puss

2011-08-25 | 19:57:09
URL: http://directionnoveller.blogg.se/
Linnea:

Jätte bra :)

2011-08-25 | 21:55:36
URL: http://onedirectionswenovell.blogg.se/
Bella:

Hey :) Skulle du kunna gilla den här sidan på facebook? http://www.facebook.com/onedirectionmusic Vi svenska fans är med i en tävling att få hit bandet och vi måste få 700 svenska likes innan söndag :) Det skulle vara jätte snällt om du gillade den. Om du inte vill att deras inlägg ska komma upp på din facebbok kan du fixa det på inställningar :) Tack iförväg :) xxx

2011-08-26 | 21:17:08
URL: http://minibella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Kommentera, ställ frågor och ge idéer!