2011-08-27 | 19:41:12

Kapitel 30 - "And what way do you like me?"

Nytt kapitel! :)

Tidigare: Jag gick in på Harrys twitter och såg att han också hade skrivit “Rome tomorrow, are you ready?” Han hade också skrivit till några fans, inte så många, men några stycken. Jag tryckte på mina mentions, och precis som jag trodde så var det fullt med frågor om mig och Harry, och självklart om Liam också. Istället för att svara på var och en så skrev jag: “Just to clear things up, I’m not dating anyone right now”

Vi skulle snart lyfta från marken och åka iväg till Italien. Den här gången satt jag med Louis på flyget. Mimmi satt, rätt självklart, med Zayn. Niall hade med sig Amanda och satt därför med henne, medan Liam och Harry satt med varandra. Efter att vi hade gjort slut hade de blivit bra vänner igen, vilket jag verkligen var glad över. Jag satte i mina hörlurar i min iPod och lyssnade på musik. Resan gick rätt snabbt och vi landade snart i Rom. Som vanligt, så möttes vi av massor med fans. Jag, Mimmi och Amanda gick och ställde oss vid sidan av medan killarna pratade, tog kort och skrev autografer med alla fans.

Hotellet är i Italien påminde rätt mycket om det vi hade haft i Spanien. Om det nu var möjligt, så verkade det finnas ännu mer fans i Italien än i Spanien, vilket chockade mig lite. Just nu var vi iallafall på baksidan av hotellet vid poolen, utan några fans. Niall och Amanda var ute på stan på en dejt, men resten av oss badade. Till och med Zayn var i poolen. Han var ju egentligen inte rädd för vatten, det var bara det att han inte kunde simma. Jag hade pratat lite med Liam, inte alls mycket dock. Bara sagt några ord. Mimmi gick upp ur poolen och skulle hoppa i. Hon sprang, för att ta sats. Ni vet, man lär sig ju när man är liten att inte springa vid poolar, fast man gör det ändå, för inget händer ju? Det var precis vad Mimmi gjorde. Hon snubblade precis före hon skulle hoppa i poolen.
“Mimmi!” skrek både jag och Zayn samtidigt.
Vi skyndade oss ur poolen och sprang fram till henne.
“How are you babe?” frågade Zayn, men hon svarade inte.
Hennes ögon var slutna.
“Zayn, I think she has fainted”, sa jag.

De andra killarna kom fram till oss. Mimmi hade ett stort sår i pannan. Liam skyndade sig in och hämtade en person från personalen, som var läkaren på hotellet. Hon satte sig ned bredvid Mimmi och kollade på hennes sår. Sedan kollade hon upp på Zayn.
“You can stay here with her”, sa hon till honom och kollade sedan på mig, Liam, Louis och Harry, “And you can go to the drugstore and buy this”

Hon tog upp en penna och ett papper som hon hade i fickan. Hon skrev något läkemedel och gav lappen till mig. Jag nickade åt henne. Vi gick iväg in på hotellet och lånade några cyklar, som hörde till hotellet.
“Give me the note”, sa Louis till mig och sträckte fram sin hand.
“Why?” undrade jag
“I’ll be the first one to come to the drugstore”, sa han och log mot mig
“Yeah, right”, svarade jag och gav honom lappen.
Vi började cykla mot apoteket. Vi hade bara tröjor på oss, eller, vi hade ju badkläderna också. Jag hade min bikini-underdel och killarna hade sina badbyxor. Vi följde gps:en som var i Louis iPhone, eftersom att vi inte kunde vägen. När vi hade cyklat i ungefär tio minuter, så kollade Harry på Louis.
“You won’t be first to the drugstore, I will be”, sa han retsamt
“You wish”, sa Louis och började cykla snabbare.
Harry cyklade ikapp honom och de tävlade till apoteket. Det blev en pinsam stämning mellan mig och Liam. Vi sa inget till varandra. När vi såg Harry och Louis åka nedför en backe, så höjde Liam farten. Antagligen för att han inte vill cykla med mig. Han åkte inte så långt före mig, bara några meter. Vad Liam däremot inte visste var att det var en skarp högersväng direkt efter backen. Han bromsade precis före svängen och ramlade av cykeln. Jag bromsade snabbt och hoppade av min cykel. Jag sprang fram till honom.
“Oh my god, Liam!” utbrast jag medan jag satte mig bredvid honom, “Are you ok?”
“It hurts so bad”, sa han och man hörde på hans röst att det gjorde ont.
Jag kollade ner på hans ben. Han hade skrapat upp nästan hela smalbenet och det blödde kraftigt. Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra, och fick lite smått panik.
“Should I get the boys?” frågade jag
“No”, sa han lågt
“So what should I do?” undrade jag och kollade oroligt på honom.
Jag var verkligen inte bra på sånt här.
“Just...” hans röst dog ut, han kollade mig i ögonen, “Just stay here with me, Becky. I’ll be ok”
Jag öppnade min handväska och tog fram min One Direction-tröja, som låg i den. Jag tog också fram tvättsprit, som jag hade med mig ifall något skulle hända. Jag tog på lite på tröjan.
“This will hurt a little”, sa jag och kollade sedan ner på Liams ben.
Jag tog tröjan och duttade tvättspriten på hans sår.
“Shit, that hurts!” utbrast han
“I know, I’m sorry”, sa jag, “But otherwise you’ll get an infection and you don’t want that, do you?”
“No”, svarade han
När jag tvättat såret, lindade jag tröjan runt hans ben. Efter det tog jag tag i hans ben och lyfte upp det lite. Jag hade läst någonstans att det blir bättre om man lyfter upp stället man har ont på.
“Rebecca?”

Jag kollade upp på Liam. Han brukade aldrig kalla mig för Rebecca, det var aldrig någon som gjorde det.
“Yes?” undrade jag och mötte hans ögon
“I just”, började han, “I just  want to know what happend to-”
“To us?” avbröt jag honom
“Yeah, to us”, sa han
“I don’t know, Liam. The first day I was with you”, började jag, “and the next day I was with Harry. I have no idea what happened”
Jag kollade på Liam och väntade på att han skulle säga något. När han inte gjorde det, så fortsatte jag, “I don’t like him that way, Liam”
“What way?” undrade han
“The way I like you”, svarade jag

“And what way do you like me?”
Jag visste inte vad jag skulle svara på det. Det blev en pinsam tystnad mellan oss.
“I’ll call Louis”, sa jag efter ett tag och tog upp min mobil.
“Where are you?” var det första jag hörde när Louis svarade
“Liam fell, and he hurt his leg”, sa jag, “I don’t know what to do, but bring a bandage”
“Uhm... sure, where are you?” undrade han

“Just take the same way as before and you’ll see us”, svarade jag och lade sedan på.
Louis och Harry var snart tillbaka vid oss.
“Liam, man!” var det första Louis sa när han sett hans sår.
Vi tog hand om det, genom att ta ett bandage runt hans ben.
“Thanks guys”, sa Liam efteråt.

“I’ll call the Limousine”, sa Harry och tog upp sin mobil.
Limousinen var snart vid oss och Liam satte sig i den. Vi tryckte in cykeln i bilen, vilket verkade omöjligt, men det gick tillslut. Jag, Harry och Louis cyklade sedan tillbaka till hotellet.


Kommentera vad ni tycker nu! :)
Är ni team Lecky, eller team Harky?
14 Kommentarer
Anonym:

Mer! :D



Team Lecky, helt klart! Haha :)

2011-08-27 | 20:42:08
ellinor:

Grymt ;D

Team Lecky såklart (: xx

2011-08-27 | 21:36:57
URL: http://elliih.blogg.se/
emma:

jättebra, vill ha mer :)



team lecky of course !

2011-08-27 | 21:43:02
Anonym:

grymt! team lecky! :) xx

2011-08-27 | 21:54:30
Linnea G:

HARKY!!!

2011-08-27 | 22:18:55
Natta:

As bra! Teeeam Lecky! lr...nää..venne :\ :P

2011-08-28 | 10:17:52
Natta:

As bra! Teeeam Lecky! lr...nää..venne :\ :P

2011-08-28 | 10:18:30
Ofelia:

Team Lecky! Harry är miiiin?!?:D

2011-08-28 | 13:12:48
Anonym:

Leeeckky, they are ment to be!

2011-08-28 | 13:53:20
Anne :):

Team Lecky, men snälla försök uppdatera mera O:)

2011-08-28 | 18:04:13
URL: http://somerandomchicslife.blogg.se/
Anonym:

Team lecky!! :)

2011-08-28 | 18:45:36
One Direction One Shots:

Har skapat en blogg där jag kommer posta one shots om killarna, lust att länka? :)

2011-08-28 | 20:53:48
URL: http://onedoneshots.blogg.se/
Malin <3:

Team Lecky!! <3 Lägg upp nästa snälla! <3

2011-08-29 | 00:03:13
Anonym:

Meer! Lecky :D

2011-09-01 | 22:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Kommentera, ställ frågor och ge idéer!