2011-08-15 | 00:23:54

Kapitel 28 - Amanda, igen

Förlåt för väntan!

Tidigare: “How are we going to sit on plane?” undrade jag
“You can sit with me”, sa Harry och log mot mig.

“Well, thank you”, sa jag och log tillbaka
Han gav mig en snabb kyss och jag kände hur Liams blick brände i nacken.
“I’ll just sit with Niall”, sa Louis och platserna var bestämda.
Zayn skulle ju självklart sitta med Mimmi, och så fick Liam sitta med dem.

Harry var bra, han var snäll och alla skulle vilja ha honom som pojkvän. Jag kunde inte säga emot det. Men han var inte Liam, det var det enda felet med honom. Nu var vi iallafall i Spanien, och den här gången fick jag dela rum med Harry. Som tur var så var det inte en dubbelsäng på det här hotellet, utan en våningsäng. Det var inte alls lika lyxigt som det förra, men det var ju inte heller ett hotell man sa nej till. Första dagen i Spanien gjorde vi inte alls mycket. Det regnade när vi kom fram så vi satt mest inne på hotellrummet och pratade, jag, Niall, Harry och Louis. Annars så gick vi runt i Madrid lite, inte så långt men bara för att kolla in staden. Vi hade stött på några fans. Vilket hade lett till lite kommentarer åt mig. “Why aren’t you with Liam?” “So the rumour about you two, Harry and Becky, is true!?” Jag antar att de sedan skrev det på twitter, tumblr och alla andra sådana sidor. Fast de flesta trodde säkert fortfarande att det bara var rykten. Senare på kvällen satt jag och Harry i vårat rum, utan någon annan. Vi satt i soffan som fanns i rummet.
“Do you think we should tell people?” frågade jag
“Tell what?” Harry såg förvirrad ut
“That we’re dating, of course”, svarade jag, “You dumbhead”
Han kollade på mig och skrattade.
“Thanks for that”, sa han sedan

“I’m just kidding”, sa jag och skrattade.
Han kom närmare mig och gav mig en kyss. He kissed my lips, I taste your mouth. En Katy Perry låt som passar perfekt, Thinking Of You. Saken var den att jag bara tänkte på Liam, hela tiden. Jag ignorerade det.
“Do you want to?” frågade Harry
“What?” jag hade helt glömt bort vad jag frågat
“Tell people”, svarade han, “You dumbhead”
“Oh, how funny copying me”, skämtade jag, “But yeah, sure”
“Great, I’ll get my computer”, sa Harry och gick iväg till sin väska där han tog upp en macbook.
Han satte sig bredvid mig och startade datorn, för att sedan logga in på twitter.
“It’s true, me and @BeckyBieber1D are dating. I just wanted to sort things out, have a lovely evening everyone!” skrev han.
“I better not write anything else, ‘cause you’ll get hate”, förklarade han sedan.
Jag nickade förstående.

Nästa dag var det konsert. Precis som det hade varit i Norge, så var konserten redan andra dagen. Vi skulle som vanligt vara där vid tretiden. Till skillnad från igår så var det istället soligt och varmt idag. Jag och Harry gick ut till någon mysig restaurang här i Madrid och åt lunch, efter det mötte vi de andra fem vid Limousinen för att åka iväg till arenan. Wow, säger jag bara. Den här arenan var dubbelt så stor som de förra vi hade varit vid. Killarna tappade nästan hakan när de såg den. Sedan skyndade de sig in för att kolla bakom scenen, för att sedan komma på att de hade meet&greet. Jag och Mimmi skrattade åt de, men gick sedan in i våran egen loge. Ja, vi hade fått en egen. Varför? Helt enkelt för att det fanns så många att det blev en liten över.
“Så du och Harry är officiellt ett par nu då?” undrade Mimmi
“Japp”, svarade jag, “Du läste på twitter, eller hur?”
“Det gjorde jag”, svarade Mimmi.
Vi satt därinne tysta ett tag. Det fanns inget att prata om. Jag kollade på henne och vi fick ögonkontakt. Efter en, inte särskilt lång, stund, så brast vi både ut i skratt.
När meet&greet var färdigt så övade killarna på några låtar och sedan började konserten. Jag och Mimmi satt och fjantade oss backstage, tills vi hörde en röst bakom oss.
“Mimmi and Becky!” jag kände igen röst men kunde inte placera den, tills jag vände mig om.
Amanda. Tjejen från Tyskland. Hon skulle ju komma hit och träffa Niall, det hade jag helt glömt bort.
“Amanda!” utbrast jag och gick fram och kramade om henne.
Mimmi kom snart och gav henne en kram, även hon.
“We’ve missed you”, sa jag, “Especially Niall, I think”
“Aww, really?” Amanda log stort.
“Did you buy a backstage-pass, or how did you get in?” undrade Mimmi
Bra fråga, tänkte jag.
“I was going to buy a backstage-pass, but Niall fixed it so I came in for free”
Vi pratade med henne ett tag och sedan kom tjejerna som skulle upp på scenen. De var precis som vanligt, helt överlyckliga. När konserten var slut kom killarna bakom scenen. Det skulle bli roligt att se Nialls reaktion. Harry gick fram till mig, Zayn till Mimmi. Louis och Liam ställde sig bredvid oss, och sen till slut så kom Niall. Han såg Amanda på en gång, och gick snabbt fram till henne. Han slog sina armar runt henne och kysste henne. När de slutade kollade hon chockat på honom, men brast sedan ut i ett stort leende.
“I’ve missed you”, sa Niall
“I’ve missed you, too”, sa Amanda och kramade om honom.
“How cute”, sa jag och Mimmi samtidigt och log.

När vi var tillbaka vid hotellet så stod det massa fans utanför. Jag blev alltid lika chockad över hur stora de var utomlands. Även om jag själv inte var från England eller Irland. Killarna stannade ute och skrev autografer och vi tjejer stod vid kanten och väntade. Så fort någon var på väg att gå mot mig, så hann Harry före. Rätt gulligt av honom, att han inte ville att någon skulle vara elak mot mig, men jag ville fortfarande ha Liam. När de var färdiga med alla fans gick vi in igen. Jag följde med Harry upp till hans rum. Amanda var fortfarande med Niall. Jag tog upp min dator och Harry tog upp sin. Vi loggade både två in på twitter.
“Such an amazing night, thank you everyone!” skrev han
“@Harry_Styles Niall had some luck today too ;)” skrev jag till honom
“@BeckyBieber1D he sure did ;)” fick jag som svar
“@Harry_Styles and @BeckyBieber1D dont talk about it...” den här gången var det Niall.
Vi skrattade både två åt honom. När klockan var runt midnatt gick vi och la oss. Jag somnade i Harrys säng, fast jag hade en egen, med hans armar runt mig.


Kommentera! :)
7 Kommentarer
Anonym:

kommer hon någonsin gå tillbaka till liam ? :o

meer :D xx

2011-08-15 | 00:40:23
Amanda Rosenqvist:

Älskar novellen! asså jag fattar inte hur du gör, men på det sättet du skriver och handlingen, allt, det har fångat mig totalt! jisses människa, nu får du sluta förtrolla dina läsare med denna fantastiska novell;)

pusspuss! :D<3

2011-08-15 | 00:52:04
URL: http://arosenqvist.blogg.se/
Anonym:

Mer! :D

2011-08-15 | 01:26:06
Annie:

Hej! Vilken av mejlarna jag gav dig kmr du skicka på? För om du ska vara tillsammans med Liam igen har jag en idee som du kanske skulle gilla?

2011-08-15 | 10:44:39
Anonym:

Spännande :D

2011-08-15 | 18:37:15
URL: http://emiliasheart.blogg.se/
jennifer:

MERMERMER :D

2011-08-16 | 14:55:04
URL: http://thjenni.blogg.se/
emma:

vill ha mer :)

2011-08-17 | 11:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Kommentera, ställ frågor och ge idéer!