2011-08-11 | 11:36:40

Kapitel 27 - Nialler

Blev inget kapitel igår, eftersom jag lyssnade på en och samma sång hela dagen och jag tror ni vet vilken jag menar ;)

Tidigare: Jag kände att han log när han kysste mig och det gjorde jag med. Jag hörde hur hissdörrarna bakom oss stängdes igen.
“Really Harry?” det var Zayns röst.
Jag hoppas för allt i världen att det bara var Zayn som var där. Jag och Harry gled ifrån varandra. Jag släppte taget om honom och han om mig. Jag vände mig om för att kolla om det var någon mer än Zayn där. Med min otur så stod det såklart en person bredvid honom, och den personen var Liam.

Liam kollade in i min i ögon, och vände sig sedan direkt om och gick tillbaka mot hissen.
“No, Liam!” sa jag med lite högre röst än vanligt, jag skrek det inte riktigt, men jag sa det ändå högre än vanligt.
Det var försent, han var redan inne i hissen och dörrarna hade stängts. Zayn kollade på mig med en svart blick.
“And why are you mad at me? I didn’t do anything to you”, sa jag lite sårat och kollade ner i golvet
“No, but both you and Harry hurted my best friend”, med de orden gick han till hissen och väntade på att den skulle komma, vilket den snart gjorde.

När han hade åkt ned kollade jag på Harry.
“I’m sorry”, sa han och höll om mig, “Are you still willing to give me a chance?”
“Yes, for now”, svarade jag och kramade honom tillbaka.
Jag hade iallafall någon på min sida.

Nästa morgon vaknade jag för att inse att jag hade någons armar runt mig. Jag förstod rätt snart att det var Harry som höll om mig. Hans bröstkorg rörde sig sakta upp och ned, samtidigt som han snarkade lite lätt. Igår hade vi gått in till hans rummet och kollat på två filmer, jag antar att vi somnade under den andra, för dvdn var fortfarande på. Jag tog försiktigt bort Harrys händer och gick sedan fram för att stänga av den. Jag gick sedan in i köket och såg att hans dator stod framme. Jag satte mig ner och såg att han fortfarande var inloggad på twitter. Perfekt.
“Morning girls ;)”
skrev jag, jag orkade inte skriva nåt som skulle kunna få mig i trubbel. Jag var inne på Harrys twitter ett tag till och följde några fans, jag visste att de skulle älska det. Efter ett tag gick jag in på min egna. Det första jag såg på min timeline var Liam.
“I believed you, but you proved me wrong”
stod det. 40 sekunder sedan. Jag visste att han menade mig. Jag visste också att han verkligen menade det, för han skrev inga stavfel. Jag bestämde mig för att inte svara på det. Istället skrev jag:
“Thanks for yesterday @Harry_Styles :) xx”

Till min förvåning svarade han.
“@BeckyBieber1D Yeah, and thanks for this morning! x”
Haha, han hade helt klart sett att jag hade skrivit på hans twitter.
“@Harry_Styles are you awake? ;)”
“@BeckyBieber1D I am :) x” svarade han snabbt, och precis när jag läst klart det kom han in i köket i bara kalsonger.
Helt normalt för att vara Harry Styles. Han hade faktiskt ett sexpack, och jag kunde inte hjälpa det, men jag kollade på det hela tiden.
“I can see what you’re looking at, miss”, sa han och blinkade med ena ögat.
Jag skrattade åt honom. Han gick fram till mig och gav mig en kyss. Allt jag kände var Liams kyss, hur det skulle ha varit om det var Liam. Jag log mot Harry när han avslutade kyssen och han log tillbaka. När vi hade ätit frukost och gjort oss iordning gick vi till Louis rum. När vi kom in höll han på att packa, eftersom vi skulle till Spanien imorgon.
“I should probably start pack too”, sa jag, när jag kom på att jag inte ens hade börjat.
Fast, nästan alla mina saker var fortfarande i Liams rum.
“Do you want me to come with you?” frågade Harry, precis som om han hade läst mina tankar
Jag skakade på huvudet. Det skulle bara ställa till mer problem om jag tog med Harry till Liams rum.
“I’ll just ask Niall”, svarade jag.
Han var ju inte indragen i det här överhuvudtaget, och jag kunde behöva någon som skulle följa med mig, ifall de av någon anledning inte skulle släppa in mig. Harry och Louis förstod. Jag gick ut ur Louis rum och gick sedan mot Nialls. Jag knackade på dörren och fick stå där ute ett tag, men tillslut öppnade han. Han såg rätt trött ut, som om han var nyvaken.
“Hi”, sa han och gäspade, “I just woke up”
“Haha, hello”, sa jag och skrattade åt honom
“Did you want anything special?” undrade han
“Could you follow me to Liams room?” frågade jag
“Why? Can’t Harry do that?” han såg lite förvirrad ut
“I don’t think he’d let me in if I took Harry with me”
Niall kom fram till att jag hade rätt och följde sedan med mig ner. Vi gick fram till Liams rum och knackade på.
“What do you want?” frågade han när han öppnat dörren
“Uhm...” han var arg på mig, det hördes på hans röst.
“She wants her things”, svarade Niall för mig
“So she can’t speak for herself?”
“Just give her, her things”, sa Niall bestämt.
Wow, jag trodde inte han kunde bli sån. Liam gick in igen och hämtade min väska.
“Yes, everything is in the bag”, sa han och gav väskan till mig.
Han stängde dörren, innan vi han säga något. Jag kollade på Niall och skakade på huvudet. Fan, varför hade det blivit såhär? Jag ville ha Liam, inte Harry. Vi gick fram till hissen och åkte upp till killarnas korridor. Med killarna menar jag ju då Niall, Louis och Harry. Resten av dagen hände inte så mycket. Vi packade, killarna gick ut och skrev lite autografer. Mimmi och jag pratade nästan ingenting, vi skickade bara några sms. När det var dags att lägga sig sov jag istället i Harrys soffa den här gången.

Nästa dag vaknade jag av att Harrys alarm på hans iPhone ringde. Klockan var sju och vi skulle åka till Spanien om tre timmar. Gud, vad jobbigt att gå upp så tidigt! Jag reste mig upp och tog sedan fram mjukiskläder. Jag gick in på badrummet och bytte om. När jag gick ut ur det låg Harry fortfarande i sängen. Jag gick fram till honom och buttade till honom.
“Wake up!” ropade jag och han vaknade.
Efter att jag tjatat på honom ett tag, så gick han tillslut upp och satte på sig kläder. När han var färdig tog vi våra resväskor och lämnade hotellrummet. Vi gick till hissen och åkte ner till våning ett, för att lämna in nyckeln. Alla andra var redan där och väntade på oss.
“Finally”, sa Louis, lite sarkastiskt.
Vi lämnade in nyckeln och gick sedan ut till Limousinen. Den här gången satt jag istället med Mimmi och pratade hela vägen till flygplatsen. När vi kom fram kom jag på att jag inte kunde sitta bredvid Liam den här gången, så hur skulle det bli då?
“How are we going to sit on plane?” undrade jag
“You can sit with me”, sa Harry och log mot mig.

“Well, thank you”, sa jag och log tillbaka
Han gav mig en snabb kyss och jag kände hur Liams blick brände i nacken.
“I’ll just sit with Niall”, sa Louis och platserna var bestämda.
Zayn skulle ju självklart sitta med Mimmi, och så fick Liam sitta med dem.

Gillar ni det? :)
Kommentera!
9 Kommentarer
Ellinor:

jätte bra! ;D hoppas bara att becky går över till liam istället :( xx

2011-08-11 | 11:54:19
URL: http://elliih.blogg.se/
Anonym:

Mer! :D

2011-08-11 | 11:59:55
Mathiz:

Lika bra som vanligt! :) Men som Ellinor sa, jag hoppas verkligen att Becky väljer Liam och att Liam kan förlåta henne för dom var så mycket sötare tillsamans ;)



Kram

2011-08-11 | 12:05:54
URL: http://mathiz.blogg.se/
Anonym:

becky måste till liam nu, gohoiewgweg

2011-08-11 | 14:32:36
Anonym:

håller med dem andra, becky till liam.

2011-08-11 | 15:05:10
Anonym:

hoppas liam förlåter hne :) Mer!

2011-08-11 | 17:15:04
Becky:

Meer :)

2011-08-11 | 22:18:43
A:

Nästa del?Längtar!

2011-08-12 | 21:31:13
jennifer:

asbra!! :)

2011-08-14 | 14:05:17
URL: http://thjenni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Kommentera, ställ frågor och ge idéer!