2011-08-08 | 00:33:06

Kapitel 25 - It's over.

Det blev inte riktigt så långt kapitel den här gången, men hoppas ni nöjer er ;)

Tidigare: Jag kollade framför mig. Eiffeltornet. Vi gick och ställde oss under det.
“It’s beautiful”, sa jag, “Just like I imagined”
Jag kollade på Harry. Han nickade. Vi hade djup ögonkontakt.
“Let’s make the rumours true”, sa han och jag visste vad som väntade.

Han tog sina armar runt min midja och kysste mig. Jag vet inte varför jag inte sa ifrån, jag kysste istället tillbaka. Vi gled ifrån varandra. Där var den igen, den där blicken. Jag visste vad den betydde nu. Mimmi hade haft rätt. Harry var kär i mig.


“Harry I-” började jag men blev avbruten av honom

“No, I’m sorry. I shouldn’t have done that”
“It’s ok”, sa jag, “Let’s not tell anyone”
“Yeah, we’ll not tell anyone”, sa Harry, “It’ll be our little secret”
Nu försvann den där blicken igen. Han kollade fortfarande på mig, men på ett annat sätt.
“Yeah, right”, sa jag, “We should probably be heading back to the hotel now”
Harry nickade. Vi gick iväg mot hotellet. Hela vägen dit sjöng han tyst på Dirty Little Secret av The All-American Rejects. Jag ignorerade det. Vi sa nästan ingenting på vägen tillbaka till hotellet. Jag tog upp min mobil och smsade till Mimmi
“Kan jag sova hos dig i natt eller är du med Zayn? :) xx”

Jag kände snart att mobilen vibrerade.
“Zayn ville sova här... men du kan väl stanna med Harry i natt? :)”

“Jo visst”, svarade jag.
Fast nej, nej, nej, ville jag egentligen skriva.

“Harry?” tilltalade jag
“Yes, Becky?” han kollade undrade på mig
“Can I stay with you tonight?” frågade jag, “I mean, I could sleep on the couch”
“Sure”, svarade Harry och log mot mig.
Blicken. Den var där igen. Gud, vad jag störde mig på den. Jag visste verkligen inte vad jag skulle göra. Harry gillade mig, jag gillade Liam. Allting hade helt plötsligt blivit så krångligt. Vi kom tillslut fram till hotellet och åkte upp till Harrys rum. Det var runt midnatt, så vi gick och la oss på nästan en gång.


Jag vaknade av att mobilen vibrerade på golvet. Jag öppnade ögon och sträckte ner handen från soffan. Jag tog upp mobilen. Klockan var tio. Jag läste det nya smset, som var från Liam
“It’s officially over”
Jag reagerade inte på det först, eftersom jag fortfarande var så trött. Jag läste texten om och om igen. Jag kände efter ett tag hur mina ögon började bränna till. Liam hade gjort slut med mig. Jag satte mig upp i soffan.
“Can’t we talk about it?” skickade jag som svar

Jag hörde hur dörren till köket öppnades och Harry kom ut.
“Morning! I’ve-” började han men avbröt sedan sig själv.
Han stod och kollade på mig ett tag.
“What’s wrong?” undrade han samtidigt som han satte sig ner bredvid mig.
“Liam, he...” började jag, men min röst bröts, “It’s over”
“Why?” frågade Harry
“I don’t-” jag blev avrbuten av att min mobil vibrerade igen.
Jag tog upp den och läste.
“I saw that picture of you and Harry, by the Eiffel tower”
Nej! Paparazzis, igen. Såklart, de var överallt. Jag visade smset för Harry.
“Hey, I’m sorry”, sa han när han såg att jag hade börjat gråta. Jag grät inte så mycket, men det rann tårar nedför mina kinder, “I shouldn’t have done it. I don’t know what was going through my mind”
“It’s ok. It has already happened”, sa jag.
Fast det var såklart inte ok, inte alls. Varför hade han varit tvungen att kyssa mig? Och varför precis under Eiffeltornet? Och varför var det alltid paparazzis där? Harry tog fram sin hand och torkade mina tårar.
“Are you sure?” frågade han sedan
“Yeah”, ljög jag, “I think I just need to go over and talk to Mimmi right now”

Harry nickade mot mig. Vi sa hejdå till varandra och jag gick ut ur hotellrummet. Jag gick mot hissen och väntade på att den skulle komma. Det tog inte så lång stund för den att komma. Dörrarna öppnades och det första jag såg var Liams ögon. De såg rätt in i mina. Hurra! Precis den personen jag hade hoppats på, eller inte. Zayn var också i hissen. Jag kollade på honom.
“Where’s Mimmi?” frågade jag
“In her room”, svarade Zayn
Jag nickade. De gick ut ur hissen.
“Please, don’t hurt Harry”, sa jag snabbt.
Jag visste inte varför jag sa det. De skulle ju självklart inte göra Harry något, men det kom bara ut ur mig. Liam vände sig om och kollade på mig.
“Cause you care so much about your new hot boyfriend?” sa han och jag hörde på hans röst att han var svartsjuk. Dörrarna till hissen åkte igen och jag tryckte på våning två. Jag kände hur tårarna kom tillbaka. Så fort dörrarna öppnades sprang jag in i Mimmis rum. Hon mötte mig på en gång.
“Han gjorde slut”, sa jag ledsamt.
“Ja, vad tror du?” sa Mimmi och kollade menande på mig, “Du kan ju inte bara gå och kyssa en av hans bästa kompisar sådär”
“Men det var ju Harry som kysste mig!” sa jag
“Har du ens sätt bilden, Becky?” frågade hon
Jag kollade ner i golvet. Det hade jag faktiskt inte. Jag skakade sakta på huvudet.
“Kom”, sa hon och jag gick efter henne.
Hon satte på sin dator och gick in på tumblr. Hon sökte på Harky. Bilden var det första som kom upp. Det var när Harry höll om min midja och jag höll honom runt nacken. Jag ångrade verkligen att jag hade kysst honom tillbaka. Jag läste vad några hade skrivit till bilden.

“I hate her”
“I like her better with Liam”
“Team Harky here!”
“She belongs to Harry”
“Lol guys, she belongs to nobody. I hate her!”
“Förstår du varför Liam är sårad?” frågade Mimmi
Jag nickade.
“Men det är inget mellan mig och Harry”, sa jag, “Tror jag”
“Och det är just det där tror jag som gör Liam så osäker”, sa hon.
Jag visste redan det. Jag hade förstått det för längesen, eller ja, sen jag gick smset.


Glöm inte att slänga in en kommentar! :) Ni får mer än gärna ge idéer också. Vad tror ni kommer hända?
Vad vill ni ska hända?
12 Kommentarer
Anonym:

vill att hon ska vara med liam :(

men du skriver riktigt bra!

mer mer mer :) xx

2011-08-08 | 01:39:05
Lisa:

Du är jätte duktig! Väntar varje dag att det ska komma en till! :D det är också trovärdigt ;)

Fortsätt! :D

2011-08-08 | 09:23:35
Ellinor:

Jag vill att hon ska vara med Liam igen!!!! xx

Grymt duktig du är på att skriva btw ;D

2011-08-08 | 10:28:45
URL: http://elliih.blogg.se/
Anonym:

Jag vill att Liam ska skriva ett sms typ ''Come over to my room, i wanna talk to you.'' Så typ säger han: Harry told me wath happend, im sorry. Och du säger typ: But i didn't told him to qiut it's my fold (stavning xD) I forgive you, i shuld have ask you before i get angry, Kyss Liam: So.... Do you wanna be my girlfriend..... again?....



Jag skulle gärna vilja bli en sån som kommer på ideer till novellen om jag får?

2011-08-08 | 12:17:08
::

Harry



Du går över till Harrys rum med Liam hållandes i din hand, Knackar på dörren, han öppnar. Hey harry, i just... Harry: You just want to say that the romours arent true, Du: Yeah, I'm sorry...



Ditt och Liams rum



Du: Liam, were is my neackle, you know, the one you gave me?

Liam: Oh, i forgott, i'd take it from your bag when you went out crying, sorry...

(Stavning xD)

Du: Nothing,*(Tar emot halsbandet)*

2011-08-08 | 12:22:26
: ::

Och sen kan typ dom ha en konsert på kvällen

innan han säger att det inte är över alltså



På Konserten:



Dom sjöng Grenade, Forever Young,Tillslut skulle dom sjunga ''Shes The One'' Som Zayn och Liam hade bästämt att dom skulle sunga för Becky och Mimmi

Så började Liam sjunga; I whas her, she whas me, we where one, Sen slutade han, han började darra, Aaand.....If...There... somebody.....Erhm... Calling..hm....Meh..On..Shes...The...Shes the....Shes,shes,shes... Niall puttade till honom Are you Okej man? I, i just Sa Liam högt i mikrofonen så alla hörde... Im sorry Sa Liam

Hans ögon blev röda och han hade droppar på kinderna, Han sprang av scenen, Hanblev lugnare backstage och satte sig ner.. Han mumlade lite försig själv och hade luvan över sitt ansikte. Du hörde Louis röst: Were sorry Liam cant sing, and we cant sing without him, sorry Mn hörde pupliken bua och säga: Liam, Liam, Liam, Liam, Liam!!!!! Liam böjde sig ner i sitt egna knä och skakade... Han grät. Becky ställde sig upp och gick ut ur rummet ut ur hela huset hon hatade verkligen sig själv, Hon sprang, bara sprang långt långt iväg, Hon kom till eiffel tornet. Där satte hon sig ner på en bänk och kollade upp mot toppen av det. Hur, hur kunde Harry göra såhär? Varför finns detta J**a Eiffeltorn. Du bara förstör för mig!!! Skrek hon på svenska och två fiske-gubbar glodde på henne. Hon sprang fram till det och sparkade på det, i minst 8 minuter stog hon bara och sparkade på det. En av gubbarna kom fram och sa: Vous ne pouvez pas comme ça, tu sais ça? I, i don't understand French. Sedan sprang hon iväg till en av parkerna i Paris och la sig ner i gräset, hon somnade....

2011-08-08 | 21:22:10
::

Får jag jobba som det?

2011-08-08 | 21:23:12
Anonym:

Gash det var jättebra kapitel!!

2011-08-09 | 00:08:01
L I N N:

ååh stakars Liam!! :(

2011-08-09 | 00:25:05
URL: http://linnfelicia.blogg.se/
::

Snälla jag vill jättegärna vara en sån som ger ideer.

2011-08-09 | 11:00:25
Amanda♥One Direction:

snälla omg Kan : få Jobbet eller något snälla kan det vara med i novellen !!! var fett bra /kappitlet åsso

2011-08-09 | 19:58:40
Amanda♥One Direction:

snälla omg Kan : få Jobbet eller något snälla kan det vara med i novellen !!! var fett bra /kappitlet åsso

2011-08-09 | 19:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Kommentera, ställ frågor och ge idéer!