2011-08-05 | 23:56:33

Kapitel 24 - Konsert och Eiffeltornet

Här är kapitel 24 :) Kapitel 25 kommer antingen på söndag eller måndag, för imorgon har jag inte så mycket tillgång till internet.

Tidigare: Dörren öppnades snart av en kille med lockigt hår, Harry.
“Hi Becky”, sa han glatt

“Hi”, sa jag tillbaka.
Hans leende försvann.
“Have you been crying?” undrade han
Hur kunde han se det, undrade jag.
“Yeah...” sa jag, lite osäkert
“What’s wrong”, frågade han och kollade mig i ögonen.
Jag skakade bara på huvudet.
“Let’s go inside”, sa han till mig och vi gick in i rummet.

Harrys rum var lite mindre än vårat, men såg ändå ungefär likadant ut. Det var samma rum, de var bara lite mindre och så var det ju bara en enkelsäng. Jag gick efter Harry till köket.
“Sit”, sa han och nickade mot en av köksstolarna.
Jag gick och satte mig på stolen, som stod vi bordet. Det var till skillnad från mitt och Liams rum, bara två stolar här. Harry satte sig mittemot mig.
“So, what’s wrong?” frågade han och kollade mig i ögonen
“It’s Liam”, svarade jag och suckade förtvivlat
“What did he do?” undrade Harry
Han kollade på mig som om han hade all tid i världen att lyssna på mig.
“He’s angry at me”, sa jag och svalde, “We had a fight”
Harrys ögon lyste på något sätt till, det var den där blicken jag inte kunde tyda.
“What about?” han rynkade på pannan
Det kändes bra att ha någon som ville lyssna på mig, men jag visste inte riktigt vad jag skulle säga.
“Well, that’s the thing”, svarade jag, “I don’t know”
“What did he say then?” frågade Harry lite förvirrat
“He yelled ‘How could you do this to me’”, svarade jag, “But I don’t know why”
“And what did he do before he got angry?” undrade Harry
“Oh, Harry, you’re the man of many questions”, skämtade jag, “Well, he had an ask Liam-session”
“Let’s check twitter then!” sa Harry och tog fram sin mobil.
Såklart! Twitter, varför hade jag inte tänkt på det? Jag reste mig upp och ställde mig bredvid Harry, som fortfarande satt ner. Han loggade in på twitter.
“Harky? What’s Harky?” frågade jag när jag såg att det var en av trenderna i England
“I don’t know”, svarade Harry och tryckte på det.
Jag läste några tweet.
“@Harry_Styles and @BeckyBieber1D are so cute together! I love Harky!”

“Harky is the cutest couple ever! :)”
“Harky? I thought it was Lecky for Liam and Becky?”
“Have you seen the pictures of Harky!? Check them out here: twitpic.com/2463549”
Harry tryckte på länken. Det var en bild på mig och han från när vi var på bio i Norge. Någon hade tagit kort på när vi höll hand! Harry kollade upp på mig och jag mötte hans ögon. Det var den där blicken igen.
“I think I should go”, sa jag snabbt, “Thank you for everything, really. But I need to go. It’s the concert tomorrow and I should probably go to sleep”
“Yeah, you’re right”, sa Harry, “Bye!”
Jag sa hejdå till honom och gick ut från rummet. Jag fattade varför Liam var sur, men ingenting hade ju hänt. Jag ville prata med honom, men om jag gjorde det nu skulle det kännas som om jag pratade om det för tidigt. Det var nog bättre att vänta till efter konserten imorgon. Jag gick till Mimmis rum. Hon var fortfarande kvar där inne.

“Du ser gladare ut!” sa hon till mig, “Vad gjorde du?”
“Jag pratade med Harry”, svarade jag, “Jag vet varför Liam är sur”
“Varför?” undrade Mimmi
“Några paparazzis tog kort på mig och Harry i Norge, och nu pratar alla om ‘Harky’ som är mitt och Harrys namn”, sa jag och var nog inte riktigt så glad som Mimmi trott.
Visst, det var skönt att få veta varför Liam var arg, och också att kunna prata med någon, men jag var fortfarande förstörd på insidan. Liam trodde att jag hade varit otrogen mot honom med Harry!

Jag fick sova hos Mimmi, medan Zayn sov hos Liam.

Dagen efter gick rätt snabbt. Det regnade ut, så jag och Mimmi var inne och kollade på lite olika filmer hela dagen. Killarna skulle, som vanligt, ha konserten klockan sju på kvällen och vi skulle vara där vid tretiden. Eftersom klockan idag gick rätt fort så var den snart halv tre. Jag och Mimmi gjorde oss iordning och gick sedan ut ur hotellrummet. Zayn och Liam kom mot oss. Mimmi gick fram till Zayn, medan jag stod kvar vid dörren till vårat rum. Jag kollade mot hissen, där Harry kom ut. Bra, precis vad jag behövde. Jag kände att Liam kollade på mig. Harry kom fram till mig.
“You ready?” frågade han

“For the show?” undrade jag, men väntade inte på svar, “Of course!”
Hissdörrarna öppnades en gång till och Louis och Niall kom ut.
“Let’s go!” sa de och vi gick alla ut till Limousinen.

Jag satte mig på ena sidan med Niall, Louis och Harry, medan Liam satt på andra sidan med Mimmi och Zayn. Vi var som två sidor igen, Zayn var säkert på Liams sida. Mimmi var på bådes. Däremot hade jag den här gången Louis på min sida. Så fort vi var framme vid arenan gick vi ut ur Limousinen och möttes av fans. Som tur var så var det stängsel runt oss, så de kunde inte komma in till oss. Killarna gick fram och skrev lite autografer, medan jag och Mimmi gick in i arenan och bakom scenen. Killarna kom så snart de var färdiga. De gjorde meet&greet och övade sedan på några låtar. Klockan närmade sig sju och jag hörde hur arenan fylldes med folk. Killarna gick iväg, för att gå ut på scenen. Det var några tjejer här bakom, som hade backstagepass. När killarna hade kommit till ungefär tredje låten, så kom två brunetter fram till mig.
“Hi!” sa de glatt

“Are you Liams girlfriend!?” frågade den ena, “Or are you Harrys?”
“Uhm... Hello”, sa jag tillbaka, “I... I’m Liams girlfriend”
Vad skulle jag svara då? Jag visste inte om jag och Liam hade gjort slut, vi bråkade ju faktiskt bara. Och han trodde visserligen att jag hade varit otrogen, kanske var det slut ändå?
“My name is Jennifer”, sa den andra tjejen, “Excuse my friend, Sara, she’s always like this”
“It’s ok”, sa jag, “I’m-”
“You’re Becky”, avbröt Sara mig.
Jag log mot henne och nickade. De stannade vid mig och pratade ett tag. De var verkligen jättesnälla. De gick iväg efter ett tag, eftersom de hade sett Savan, och ville prata med honom. Jag hörde hur Niall pratade om att de skulle ta upp fem lyckliga tjejer på scenen. Snart kom de in och hämtade stolarna, men de var snabbt ute på scenen igen. Jag såg hur några tjejer kom in, lika glada som vanligt. Lika glad som jag hade varit när jag stått där. De gick ut på scenen och kom sedan tillbaka och var ännu gladare. Konserten var snart slut.
“Thank you for coming!” hörde jag Liams röst säga

“We love you!” hörde jag Harrys röst
De gick av scenen och träffade backstagepass-tjejerna.

Efter ett tag kom Harry fram till mig.
“Want to go for a walk?” frågade han och log mot mig
“Yeah, sure”, svarade jag och log tillbaka.
Han sträckte ner sin hand till mig och jag tog emot den, men jag släppte den så fort jag rest mig upp. Vi gick ut ur arenan och började gå.
“How was tonight?” undrade jag
“It was incredible”, svarade Harry, “I didn’t think we had this much fans in France”
“Me neither actually”, sa jag och log mot hon.
Himlen var lilablå, och solen hade precis gått ner.
“How do you feel?” frågade Harry

“I’m ok”, svarade jag, “It was so nice of you to listen to me”
“That’s what friends are for”, sa han
“But your a friend of Liams too”, sa jag.
Det gjorde ont i mig när jag sa hans namn, men jag ignorerade det.

“Yeah”, sa Harry, “But you knocked on my door, crying. I couldn’t just go over to Liam and be like ‘Hey mate, what’s up? Becky’s depressed what happend?’”
“Haha, yeah”, svarade jag, “I guess your right”
“Look where we are”, sa Harry.

Jag kollade framför mig. Eiffeltornet. Vi gick och ställde oss under det.
“It’s beautiful”, sa jag, “Just like I imagined”
Jag kollade på Harry. Han nickade. Vi hade djup ögonkontakt.
“Let’s make the rumours true”, sa han och jag visste vad som väntade.

Han tog sina armar runt min midja och kysste mig. Jag vet inte varför jag inte sa ifrån, jag kysste istället tillbaka. Jag hade fått en kyss under Eiffeltornet, precis som jag velat, men av fel person. Vi gled ifrån varandra. Där var den igen, den där blicken. Jag visste vad den betydde nu. Mimmi hade haft rätt. Harry var kär i mig.


Kommentera :) Era kommentarer gör det roligare att skriva!
7 Kommentarer
linn:

du är grym!



2011-08-06 | 00:58:17
ellinoooooor :):

aaaaaaw, du skriver så bra! längtar till nästa kapitel :D

2011-08-06 | 01:14:07
URL: http://simplybelieve.devote.se
ellen:

aaaaaaaaaaaah!! vad braaaa den är !! seriöst jag håller på att dö så bra den är!!!

2011-08-06 | 08:10:46
URL: http://ellenmode.blogg.se/
Anonym:

hur bra som helst ! :)

2011-08-06 | 15:13:03
URL: http://onedirectionnovel.blogg.se/
Anonym:

Sjukt bra! Undrar vad som kommer hända nu mellan hon och Harry :o

Länkbyte?

2011-08-06 | 23:09:41
Linnea:

glömde skriva blogg;

mybieberstory.blogg.se

2011-08-06 | 23:10:07
URL: http://mybieberstory.blogg.se/
Anonym:

Gud vad braa!!

2011-08-07 | 02:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Kommentera, ställ frågor och ge idéer!